מדד המחירים לצרכן ירד בחודש יולי
מדד המחירים לצרכן ירד בחודש יוליפלאש 90

מחקר חדש קבע כי ארוחות משפחתיות, גם אם הן מתקיימות רק פעם או פעמיים בשבוע, משפרות את סיכויי הילדים לאכול פירות וירקות. ההמלצה היא כי ילדים יוכלו חמש מנות פרי או ירק ביום (כ-400 גרם).

המחקר המתפרסם ברשת BBC מצא כי במשפחות הנוהגות בכל יום לאכול ארוחה משפחתית משותפת, הילדים מגיעים לתצרוכת היומית המומלצת של מנות פרי או ירק, ובמשפחות שאכלו ארוחות משותפות רק לפעמים - הגיעו הילדים קרוב למנה המומלצת.

עוד מתברר כי צפייה בהורים ובאחים גדולים אוכלים גורמת להרגלי אכילה נכונים, כך טוענים המומחים.

המחקר בחן 2,400 ילדים ב-52 בתי ספר שונים בלונדון. ההורים והמורים התבקשו לסמן בכל ארוחה אלו מרכיבים אכל ושתה הילד, במשך 24 שעות. ההורים נשאלו גם לגבי היחס שלהם לפירות וירקות.

המחקר טוען שלמרות שהמחקר מציג תמונה של יום אחד בלבד, הוא מסוגל לנבא את הדיאטה של חלק נרחב באוכלוסייה.

מורגן כריסטיאן, עורכת המחקר, אמרה "החים המודרניים לעיתים אינם מאפשרים למשפחה לשבת סביב שולחן אחד ולאכול, אך המחקר מראה כי אפילו ארוחות שבת סביב השולחן עשויות לשפר את תזונת כלל המשפחה". היא המשיכה ואמרה שאנחנו לרוב מחפשים לשפר את עבודת בית הספר, אך המחקר מראה עד כמה חשובה המשפחה להרגלים בחיים.

מומחים שונים בתחום התזונה משבחים את המחקר ומדגישים את החשיבות בהקניית הרגלי התזונה הנכונים בגיל הילדות בעיקר מתוך צפייה בשאר בני המשפחה, ופחות מדיבורים על נושא התזונה.