18 רשויות מקומיות ביהודה ושומרון קיבלו היום (חמישי) משר הפנים אלי ישי פרס על ניהול כספי תקין.

הרשויות הזוכות הן מועצה מקומית אורנית, מועצה מקומית אלקנה, מועצה מקומית אפרתה, העיר אריאל, מועצה מקומית בית אל, מועצה מקומית בית אריה, מועצה אזורית גוש עציון, מועצה מקומית הר אדר, מועצה אזורית הר חברון, מועצה אזורית מגילות ים המלח, מועצה אזורית מטה בנימין, העיר מעלה אדומים, מועצה מקומית מעלה אפרים, מועצה אזורית ערבות הירדן, מועצה מקומית קדומים, מועצה מקומית קרני שומרון ומועצה אזורית שומרון. העיר מודיעין עילית קיבלה פרס על שיפור ההתנהלות הכספית.

הפרס בוחן את הרשויות המקומיות על פי קריטריונים שונים כמו ניהול כספי מקצועי, ניהול משאבי האנוש, מערך השירותים שניתן לתושבים וכן ניהול בתחום התכנון ובנייה. כמו כן הרשויות נבחנות גם ביכולת השמירה על איזון התקציב, ועבודה על פי הנהלים המוכתבים על ידי משרד הפנים.

אבנר כהן, ממונה מחוז יו"ש במשרד הפנים, ודגנית פוקס, מנהלת מפעם מעלה אדומים לאזור יהודה ושומרון, ציינו במכתב לראשי הרשויות ביו"ש כי אחוז הרשויות הזוכות מחוז יו"ש עומד על 80 אחוזים, שיעור שאין לו אח ורע ביתר המחוזות. השניים הביעו תקווה שבעתיד יעלה שיעור זה אף יותר.

"הפרס הוא גאווה גדולה להתיישבות בשומרון", אמר ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, "מדינת ישראל מכירה שנה אחר שנה כי למרות האתגרים והאיומים הרבים, ההתיישבות פורחת לא רק בבניה ובפיתוח, אלא בראש ובראשונה בחברה טובה ובריאה ובניהול כספי וארגוני מצויין – לתפארת ההתיישבות ומדינת ישראל".