בית עזרא
בית עזראחזקי עזרא

ביישוב היהודי בחברון מפיצים מהיום סרטון חדש הקורא לראש הממשלה ולשרים לאשר את מסקנות ועדת הערר בנוגע לבית עזרא בעיר, ולהשאיר את בית עזרא עם נוכחות יהודית.

ההחלטה הסופית על עתידו של בית עזרא חזרה למישור הפוליטי. מגישי העתירה מהשמאל הקיצוני משכו את עתירתם לאחר שתשובת המדינה קבעה כי הבית יפונה בעוד כשלושה חודשים.  עוד קבעה המדינה כי תיתן תשובה, ללא קביעת זמן יעד, האם תקצה את הבית ליישוב היהודי בחברון על פי החלטת וועדת הערר של המנהל האזרחי של משרד הביטחון.

בשלב זה חוזרת בעצם ההכרעה לדרג הפוליטי ולממשלת ישראל שאמורה להכריע בנושא ולהורות מה ייעשה עם הבית: האם יפונו המשפחות שגרות בו כיום וינטש או שהיישוב היהודי בחברון יוכל להשתמש בו עם משפחות אחרות או לשימוש ציבורי.

מתוך רצון להשפיע על הממשלה הכינו ביישוב היהודי בחברון סרטון מאויר המציג את הסיפור וקורא לממשלת ישראל להכריע בדבר עוד לפני הבחירות. הסרטון מופץ מהיום.

דובר היישוב היהודי בחברון, נעם ארנון הסביר: "אחרי הבחירות צפוי לחץ כבד מצד גורמים מבית וגם מאירופה וארה"ב והזמן היחיד שהממשלה יכולה לקבל החלטות נכונות בתחום הלאומי זה כעת, לפני הבחירות. כזכור הממשלה קיבלה כמה החלטות בזמן האחרון וכעת זה דחוף, מתבקש, חיוני ובהול לעשות כל מאמץ שההחלטה הזו תתקבל לפני הבחירות כדי שחלילה לא נחמיץ את השעה ולא נצטער שלא פעלנו בזמן. הזמן הוא עכשיו".