ספרי תורה. אילוסטרציה
ספרי תורה. אילוסטרציהצילום: פלאש 90

הרב יהודה רוזליו, מי שכיהן כרב בית הכנסת של היישוב ברוש, הודה והורשע היום (ה') בבית המשפט השלום בבאר שבע בגניבת ספרי התורה מבית הכנסת שבראשותו.

במסגרת הסדר טיעון הודה רוזליו באישומים שיוחסו לו. עם זאת, עורכי דינו לא הצליחו להגיע להסכמה עם הפרקליטות סביב העונש שיושת עליו. גזר הדין צפוי להינתן בעוד חמישה חודשים.

הפרשה המזעזעת נחשפה לפני כחודשיים ומחצה. והסתיימה בכתב אישום חמור של הפרקליטות. הפרקליטות טענה שרוזליו גנב גווילי ספרי תורה וקיבל במרמה על מכירתם תמורה של מאות אלפי שקלים. רב המושב הואשם בשישה אישומים: עבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, עלבון דת ועוד.

"במסגרת תפקידו היה אחראי הנאשם על מתן שירותי הדת במושב, וקיבל משכורת חודשית מהמועצה הדתית, מתוקף תפקידו קיבל מהמתפללים תשלום עבור הזכות לשאת את ספרי התורה במהלך יום הכיפורים וחגיגות שמחת תורה, תוך הצגת מצג שווא בפני המתפללים לפיו הם נושאים ספרי תורה כשרים, בשעה שהוא יודע שהם ריקים", נכתב בנוסח כתב האישום.

על פי כתב האישום, הרב כתב ספרי תורה עבור משפחות מהמושב אשר הזמינו ספרי תורה וקיבל מהם תשלום עבור עבודתו. כשהוזמן ספר תורה חדש, תחת לכתוב ספר תורה, נטל הרב את הגווילים ומכרם למשפחה אחרת תוך שהוא מספר לקונים החדשים כי כתבם במיוחד עבורם.

עוד נטען בכתב האישום, כי ערב 'שמחת תורה' הכניס הרב בריסטולים ריקים תחת הגווילים שגנב כדי למנוע מהמתפללים לעמוד על מעשה הגניבה.

לטענת פרקליטו, רב המושב ביצע את המעשה הנורא בשל חובות גדולים לשוק האפור בהם הוא שרוי. בדיון בבית המשפט ביקשה הפרקליטות לשחררו בהסכמה למעצר בית תוך הפקדת ערבות והטלת איסור לעסוק ברבנות על כל המשתמע מכך.