שומרים על הכשרות
שומרים על הכשרותצילום: פלאש 90

עשרות משגיחים ורבנים ממערכות הכשרות השונות מרחבי העולם, מגיעים בימים אלה לסין כדי לפקח על ייצור המזון הכשר לקראת חג הפסח הממשמש ובא.

זאת, משום ששבועות אלו הם המועד האחרון בו ניתן להספיק לייצר מזון עבור חג הפסח הבא עלינו לטובה.

מה שהביא לדחיפות לייצור המזון הכשר לפסח כבר בימים אלה, הוא יום חגם המרכזי של הסינים הנחגג בתחילת חודש אדר הקרוב ונמשך על פני עשרה ימים לפחות, בהם המסחר הסיטונאי בסין שובת לחלוטין. בשל ההיטלטלות בדרכים של פועלים רבים מושבתים מפעלים רבים ימים נוספים לפני החג הסיני ולאחריו.  

הרבי משאץ הרב דוד מוסקוביץ, ראש מערכת הכשרות אס קיי אס (SKS), אשר נחשב למומחה עולמי לכשרות בכלל ובפרט בסין מסביר את רמת הדחיפות שבדבר:

"במפעלים רבים הפועלים חוזרים לביתם רק פעם בשנה, בראש השנה הסיני. הדרך לעיירות ולכפרים יכולה לקחת במקרים רבים כשבוע כל צד, כך יוצא שהמפעלים מושבתים לכל הפחות שלשה שבועות" לדבריו, "מה שמצליחים לייצר בשבועות אלו, יספיק להגיע לצרכן לפסח, כל מה שמעבר לזה, יגיע רק לאחר החג במקרה הטוב, ובאופן סביר יותר, באמצע הקיץ".

למרות שבשנתיים האחרונות הקימה ממשלת סין רשת רכבות משוכללת ומהירה מאד הפרושה על פני כל המדינה, הפועלים החסים על כל פרוטה אינם נוסעים ברכבות אלו אלא ברכבות הישנות. כמו כן, בשל גודלה העצום של סין ישנם עדיין אזורים רבים של עיירות וכפרים המנותקים יחסית מתחנות הרכבת.

כך, שאם אתם מבקרים בסין בימים אלו ונתקלים ביהודים רבים, אל תתפלאו: כולם מנסים להספיק כמה שיותר בימים האחרונים וכדי שלא להפסיד את הרכבת הכשרותית היוצאת לדרך לקראת חג הפסח.