הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהושלומי שלמוני

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו ורבה של קריית ארבע-חברון - הרב דב ליאור, הגיעו אתמול למאחז "עוז ציון" כדי לחזק את בני הנוער ולשהות עימם בשבת.

כשהחלו העימותים לפני כניסת השבת נסעו הרבנים ליישוב הסמוך, עפרה, שם שהה מח"ט בנימין, אל"מ יוסי פינטו וביקשו ממנו למנוע את חילול השבת הצפוי בעת הפינוי.

בראיון לערוץ 7 סיפר הרב אליהו על התרשמותו מהפגישה, "התרשמנו מהמח"ט באופן מאוד חיובי וכן מקצין הגמ"ר והסמח"ט. הם הבינו שזו הוראה לא חכמה והעבירו את העניין לדרגים שמעליהם".

בסופו של דבר הוחלט על הפסקת פינוי המאחז ולאפשר למאות בני הנוער להיות במקום עד מוצאי שבת, "היו הרבה גורמים פוליטיים שסייעו בעניין", סיפר הרב אליהו וציין כי בין המסייעים היו ראש מועצת השומרון, גרשון מסיקה, והמועמד מטעם הבית היהודי לכנסת ה-19, מוטי יוגב ועוד רבים אחרים.

הרב אליהו תוקף את ההחלטה לפנות את המקום לפני כניסת השבת, "מדובר בהחלטה מטופשת. ואני שמח שהם קיבלו שכל למנוע את הפינוי".

על השבת עצמה סיפר הרב אליהו, "היתה שבת מאוד מרוממת ומאוד יפה. היו מאות תלמידים מכל הארץ שבאו לחזק את המאחז ולהמשיך את תנופת ההתיישבות שבשנים האחרונות הופסקה".

רבה של צפת סבור כי ההיסטוריה חוזרת על עצמה, "לפני שלושים וחמש שנים אני ואשתי היינו באלון מורה בשבת כמו השבת הזו והיה עימות עם הממשלה, כששמעון פרס היה שר הביטחון. פינו אותנו מספר פעמים ובסוף קמו הרבה יישובים והיום יש 400 אלף יהודים ביו"ש. אני מניח שיהיה פה תהליך דומה".