מפלגה חדשה. הרב אמנון יצחק
מפלגה חדשה. הרב אמנון יצחקפלאש 90

בראיון מיוחד ליומן ערוץ 7 מתייחס הרב אמנון יצחק, הכוח העומד ומניע מאחורי מפלגת 'כוח להשפיע' למצע המפלגה, תכניותיה השונות לעתיד וגם לעימות המתוקשר כל כך מול אנשי ש"ס.

בראשית דבריו קובע הרב יצחק כי מפלגתו לא קמה כנגד מישהו ולא כנגד מפלגה אחרת, וכל אחד יכול להציג את מרכולתו הפוליטית ויבחר הציבור את אשר יבחר.

הרב יצחק מדגיש בדבריו כי מפלגתו אינה מפלגה דתית אלא מפלגה מעורבת בה במקום השני ממוקם אדם שאינו שומר מצוות ובמקום הרביעי חייל שהשתחרר משירותו בצה"ל לטובת המהלך הפוליטי.

באשר למצעה של מפלגתו ממקד הרב אמנון יצחק את דיבורו בסוגיות הכלכליות שלטעמו ניתן להפוך אותן לקלות הרבה יותר לאזרח הישראלי. דוגמא לכך היא הקביעה ולפיה ניתן למכור כיכר לחם בשקל אחד בלבד וכן ניתן לאפשר דיור במאה ועשרה אלף שקלים בבנייה קלה, כולל ממ"ד. לטעמו המחירים הגבוהים אותן נדרשים אזרחי ישראל לשלם נובעים אך ורק מרצון של הגורמים השונים להגדיל את נפח הרווח שלהם ממוצרי הצריכה.

הרב יצחק מספר שאת תכניותיה הכלכליות של המפלגה הציגו אנשיו בפני הפרופ' ירון זליכה, החשב הכללי בעבר, והוא קבע כי הדבר "יישים ונפלא", כלשונו של הרב.

לדבריו את קרקעות הקיבוצים יש להשיב לציבור כפי שקבע בג"ץ. מדובר במיליון ומאתיים דונם שניתן לשחרר לבנייה מוזלת לאוכלוסייה כולה. כמו כן קורא הרב יצחק להוזלה משמעותית של הדלק, לביטול מע"מ על מוצרי יסוד ולמתן ביטוח רפואי מלא בעשרים שקלים, מהלך שלדבריו קיבל את ברכתו של סמנכ"ל משרד הבריאות לשעבר.

דו"ח אדמונד לוי יאומץ וכל ישוב שקיים שלוש שנים ומעלה לא יוזז ממקומו. כך גם בהסדר מדיני עתידי אופציית עקירת ישובים לא תבוא בחשבון, ויימצאו חלופות.

עוד מציב הרב יצחק בחזית המצע שלו מהלך להעלאת יהודים לישראל. לדבריו ניסיונו בשנים האחרונות מראה שניתן להביא מאות אלפי עולים ללא השקעה תקציבית רבה כל כך. הוא מזכיר את ביקוריו בארצות הברית, צרפת, ארגנטינה ושווייץ, שם בתום נאומו עלו אלפים לבמה והודיעו על רצונם לעלות לישראל. לדבריו ארבעה אחוזים מכלל העולים הצהירו שעלו לישראל בעקבות הקריאה הפומבית שלו.

הרב יצחק מספר כי על פי הנתונים שקיבל משקיעה המדינה שני מיליון סטרלינג בהעלאת עולים מבריטניה, אך לטעמו אין בכך צורך. בשיחה שקיים בשעתו עם ציפי לבני הציג תכנית זולה ומהירה להעלאת עולים מבלי להזדקק לתחשיב ולפיו העלאת אדם אחד עולה סכום של שישים אלף שקלים המושקעים במאמצי השכנוע. בשיחתו ביקש לחסוך את הסכום הזה ובלבד שהמדינה תייעד את הסכום לקרקעות חינם ובנייה מוזלת בארבעים עד חמישים אלף דולר. עד היום הוא עוד ממתין לתשובתה של לבני שאמרה לו שעוד תחזור אליו.

לדברי הרב יצחק המדינה כולה מתנהלת בבזבזנות שעליה משלמים האזרחים. הוא מציג תכנית ובה משרדי ממשלה שיחסכו יזכו לתגמול ראוי, ובכך תימנע המציאות בה מחשש לאובדן תקציב מבזבזים משרדי ממשלה מיליונים לקראת סוף השנה ובלבד שלא ייאלצו להחזיר את הסכומים שלא נוצלו לקופת האוצר.

הרב אמנון יצחק מציג גם תכנית מדינית ולפיה דו"ח אדמונד לוי יאומץ וכל ישוב שקיים שלוש שנים ומעלה לא יוזז ממקומו. כך גם בהסדר מדיני עתידי אופציית עקירת ישובים לא תבוא בחשבון, ויימצאו חלופות.

באשר לסיכוי למהלך מדיני עם הפלשתינים אומר הרב אמנון יצחק כי כעם שואף שלום עלינו לקדם את השלום, אך בתנאינו שלנו. הוא קובע כי הפרטנר הפלשתיני אינו מעוניין בשלום וכי אבו מאזן אינו מסוגל להניע הליך מדיני ביודעו שהחמאס נושף בעורפו ובסופו של יום ישתלט על השטח כולו. משום כך הוא לא יוכל להסתפק גם לא בקווי 48'.

לטעמו של הרב יצחק על מנת לפתוח בשיח עם הפלשתינים יש להמתין כחמש שנות שקט מוחלט שבהן יוכח שהפלשתינים אינם מחנכים לשנאת ישראל ואינם מבצעים טרור. הוא מזכיר בדבריו כי גם כאשר יאסר ערפאת הניח את העט בו חתם על ההסכמים עם ישראל ידע שלא יוכל לקיים אותו שכן יחוסל בעוון ויתור על הארץ.

עוד אומר הרב יצחק כי כחלק ראשון של שיח עם הפלשתינים יבקש לדעת מי הוא העם הפלשתיני? איפה הייתה המדינה הפלשתינית? מה מספר התושבים? מה הייתה המדיניות שלהם? מי היה ראש הממשלה שלו? היכן בירתו? תנו לי פרוטוקולים של הממשלה שלהם. "אין עם כזה בכלל. יש אצלי סרט שגם ערפאת מודה שכל זה פטנט שהם המציאו כדי לחזור אחרי 67' וכולם מדברים כאילו יש עם כזה. אין עם כזה".

אני רוצה לשאול את אבו מאזן כמה שאלות: מי הוא העם הפלשתיני? איפה הייתה המדינה הפלשתינית? מה מספר התושבים? מה הייתה המדיניות שלהם? מי היה ראש הממשלה שלו? היכן בירתו? תנו לי פרוטוקולים של הממשלה שלהם. אין עם כזה בכלל!

לנוכח תפיסה זו מוכן הרב יצחק לדבר עם הפלשתינים, אך מתוך התנאים שלנו, כלשונו. מדיניות זו תחשוף שאין פרטנר לשלום, ואם הם נכונים למלחמה הרי שאין סיבה שלא לצאת אליה שהרי היא כבר הולכת ומתהווה כעת, וכבר כעת מתעצמים הפלשתינים ונכון יהיה להשלים מהלך מוקדם ככל שניתן.

באשר לשאלה איזה תיק ירצה לראות בידי המפלגה שלו אם זו תיכנס לממשלה הבאה אומר הרב יצחק בחיוך "ראש הממשלה...", ואם לא אז "סגן ראש הממשלה...".

בהמשך דבריו התייחס הרב יצחק לסקרים שעדיין לא כוללים את מפלגתו בתוכם. לטעמו מדובר בתוצאה ישירה לחשש ולפחד של הסוקרים והמפלגות. הוא מזכיר שגם מפלגת הגימלאים לא הוזכרה במרבית הסקרים בשעתו והייתה להפתעת הבחירות, ומציין כי סקר שנערך עבור המפלגה על ידי סוקרים הסוקרים עבור ערוץ 2 העלה כי באמתחת המפלגה 8-9 מנדטים, אך איש אינו מציין זאת מהחשש. "הם לא רוצים להתייחס מהפחד. החרדים פוחדים מאיתנו פחד מוות והחילוניים עוד יותר".

הרב יצחק מסביר שהוא עצמו אינו מתמודד במקום כלשהו ברשימה משום שהוא מבקש להמשיך ולהיות פנוי לעבודתו, ובעיקר בימים אלה בהם הוא מקים אולפן טלוויזיה שיהפוך לאל ג'זירה יהודי, כלשונו.

באשר לעימות המתוקשר עם סיעת ש"ס אומר הרב יצחק כי הם אמנם טוענים שהוא קוריוז, אך היחס אליו מוכיח שבתוכם הם יודעים שאינו כזה. "הם טוענים שאני קוריוז. אז מה העליהום הזה? כשאריה דרעי חשב להקים מפלגה הם שתקו".

הרב יצחק מזכיר בדבריו קביעה בעיתון 'משפחה' ולפיה מאתיים אלף חוזרים בתשובה אמרו שלא יצביעו לש"ס, ולא נכתב לאיזו מפלגה כן יצביעו. לטעמו כאן טמון מאגר כוח משמעותי מאוד עבורו. זאת לבד ממאוכזבי ליכוד שלא אהבו את החיבור לליברמן ואחרים.

יש בידי סקר שנותן לנו 8-9 מנדטים אבל התקשורת חוששת להציג אותו. החרדים מפחדים והחילוניים עוד יותר.

באשר לדיווחים על מתקפה ישירה עליו מכיוונו של הרב עובדיה יוסף, אומר הרב יצחק כי הוא משוכנע שהדברים לא הובאו משמו ולא כתב ידו הוא שכתב את הדברים נגדו. הוא מציין שבדברים נגדו נכתב על "הנ"ל" ולא נאמר דבר עליו עצמו בשמו המלא, והדבר אינו מתאים לסגנונו של הרב עובדיה יוסף.

בנוסף הוא אומר שהוא "לא מאמין שגדול הפוסקים יעשה דבר מנוגד להלכה", שכן לא נעשה לו משפט צדק וטענותיו שלו לא נשמעו. יצוין בהקשר זה כי גם לרב חיים אמסלם לא ניתנה זכות להשמיע את דבריו בפני הרב עובדיה יוסף בטרם יצאו נגדו בחרמות ובהגדרות 'עמלק', כזכור.

עם זאת קובע הרב יצחק שהוא "אוהב את הרב אהבת נפש", ומלין על כך שבתכניתו של אמנון לוי בערוץ 10 נערכו דבריו כדי שישתמע מהם כאילו הוא מתעלם מהוראת הרב עובדיה יוסף. הוא נשאל כיצד ינהג אם הרב יוסף יאמר לו שלא להתמודד והשיב שהרב שטיינמן דווקא עודד אותו לעשות שימוש בכוחו ולהביא מנדטים, אך אצל אמנון לוי בחרו להשמיט את איזכור שמו של הרב שטיינמן ויצרו מצג כאילו הוא מזלזל בדברי הרב עובדיה יוסף ואמר ש"ירוץ יותר מהר" אם הרב יבקש ממנו שלא לרוץ.