ירושלים
ירושליםצילום: פלאש 90

ביומן ערוץ 7 חזרנו למעקב אחר פרשה שעסקנו בה לפני כשלושה שבועות, וגילינו, שלא להפתעתנו, כי דבר לא השתנה והקיר הבלתי חוקי שבנתה הכנסייה בדרך להר ציון נותר על מקומו והרשויות, שבסיטואציה אחרת היו נזעקות להרס כל מרפסת בלתי חוקית, נאלמות דום.

כזכור, הבאנו באריכות את פרטי הפרשה בראיון בו סיפר בועז כהן, בעל קיוסק ייחודי הממוקם במערה המתוארכת לתקופת בית שני, על הבנייה התמוהה של הקיר, בנייה שחסמה את דרכם של התיירים מלעבור במקום.

כזכור, לאחר ששער ברזל שהיה במקום נגנב על ידי גנבי מתכות בחרה הכנסייה לחסום גם את הפתח שהיה במקום בעבר בבנייה מאסיבית שחסמה את הדרך אל המקום בו נמצא קבר דוד וככל הנראה גם קברי עוד ארבעה מלכים ממלכי ישראל.

כשפנה כהן לרשויות התברר לו כי הקיר הוא בנייה בלתי חוקית על דרך ציבורית. מאבקו של כהן מול הרשויות בדרישה להרס הקיר נמשך והוא הועבר ממשרד למשרד עד שלרשויות לא נותרה ברירה והם הוציאו צו שיפוטי מוזר. במקום לציין על הצו שמו של העבריין, קרי הכנסייה, נכתב שהבונה אינו ידוע.

אנשי הכנסייה נזעקו וקבעו כי הבונה דווקא כן ידוע והמקום שלהם ובאחריותם הבלעדית, ומשום כך אין בכוונתם להרוס את הקיר המדובר. לנוכח טענה זו נפתח הליך משפטי בו נדרשה העירייה להשיב בתוך 45 ימים.

בשיחתנו הקודמת עם בועז כהן נותרנו בהמתנה לדיון המשפטי ולתשובת העירייה שניתנה בבית המשפט ימים ספורים לאחר הראיון. היום עידכן בועז כהן וסיפר כי הטיפול בפרשה נדחה לעוד כחודשיים. דיון נקבע לאמצע חודש פברואר, אך לדבריו גורמים בעירייה כבר הבהירו לו שהכוונה היא למסמס את הפרשה ולדחות אותה מדיון לדיון במשך שנים קדימה. "מה יהיה אם בפברואר עורך הדין יהיה חולה וייקבע דיון נוסף ואז השופט לא יגיע וכו' וכו'" הוא מצטט גורם בכיר בעירייה שרמז לו על הצפוי להתרחש בזירה המשפטית סביב הקיר המוזר והבלתי חוקי.

עוד ממשיך כהן ומספר כי בשיחות עם בעלי תפקידים בכירים בעירייה נאמר לו שהכנסייה הבהירה לעירייה כי במידה ומישהו ייגע בקיר המדובר היא תנתק את קשריה עם מדינת ישראל. עוד הוא מספר על ביקור שקיים במקום עם יועץ ראש העיר לענייני מזרח ירושלים, ומאז הביקור ההוא בו התברר הכשל המשפטי וההתנהלותי חדל היועץ מלהשיב לקריאותיו הטלפוניות והמיסרוניות.

כהן לא מבין איך קורה שאתר חשוב כל כך ליהדות מופקר בידי הרשויות. הוא עצמו מספר כי בכוונתו להביא להרס הקיר, בין אם באופן חוקי על ידי הרשויות המוסמכות, אך אם לא יעשה זאת בעצמו. "אין לי מה להפסיד", הוא אומר ומזכיר כי בעקבות "בצורת המבקרים במקום", בצורת שנגרמה בשל הקיר החוסם את הדרך אל קבר דוד והמלכים, נאלץ לעזוב את הקיוסק שהיה פרנסתו ופרנסת אביו בשעתו וכעת הוא מתפרנס בעבודות אבטחה.