כצל'ה והאדמו"ר
כצל'ה והאדמו"ראורי מנדלסון

ח"כ יעקב כץ (כצל'ה) סיפר לערוץ 7 על האדמו"ר מסדיגורא שהלך הבוקר (שלישי) לעולמו.

"הוא היה אחד מגדולי מנהיגי העולם התורני שהנהיג את עדתו ולא רק את עדתו, אלא היה אחד מבכירי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל", סיפר כצל'ה, "צריך לקרוע קריעה גדולה".

"היתה בו אהבת העם, אהבת הארץ ואהבת התורה. הוא ידע לשלב בין שלושת הדברים. זה התבטא בכך שנשאר לגור תקופה ארוכה בתל אביב ולא עבר לבני ברק או ירושלים".

כצל'ה ציין כי גם הציבור הדתי לאומי וגם הציבור החילוני הרגישו בבית האדמו"ר קרבה יתירה, "הוא היה הבסיס והיסוד לצמיחתה מחדש של תל אביב כעיר יהודית ותורנית".

כצל'ה סיפר כי נפגש איתו לראשונה במהלך נסיון של התרגיל המסריח של שמעון פרס שניסה עם אריה דרעי להפיל את יצחק שמיר, "אגודת ישראל רצתה לחבור לתרגיל ומי שמנעו זאת היו הרבי מחב"ד והאדמו"ר מסדיגורא שעמדו בפרץ והנחו את ח"כ מזרחי וח"כ ורדיגר לא להצטרף לתרגיל. אצלו בבית, יחד עם הרבנית, התנהלה המלחמה להצלת הממשלה, מה שהביא אחר כך לבנייה עצומה ביו"ש - כשהייתי העוזר של אריק שרון שילשנו את כמות היהודים".

גם לפני הבחירות הקודמות הגיע ח"כ כץ לביתו של האדמו"ר לקבל ברכה, "הוא בירך אותי ואני יכול להגיד שהאדמו"ר מבעלז סיפר לי כי הרבה מחסידיו הצביעו לאיחוד הלאומי וכך גם חסידי סדיגורא".