גם היום נמשכים העימותים באש קודש. פלשתינים הגיעו למקום וביצעו חריש בחלקו הדרומי של היישוב.

סוכנות 'תצפית' דיווחה על עימותים קלים בין התושבים לפלסטינים, נשות היישוב חסמו את הטרקטורים והורחקו ע"י שוטרי מג"ב. במהלך העימותים עוכב אחד התושבים ע"י אנשי מג"ב אך מאוחר יותר הוא שוחרר משהוברר כי אין עליה למעצרו. מצה"ל נמסר כי לעבר הכוחות ייודו אבנים וצמיגים הובערו על ידי הפלשתינים שהגיעו למקום.

לאחר העימותים נמשך החריש הפלשתיני תחת אבטחה כבדה בחלקו הצפוני של שטחי היישוב אש קודש.

מתנועת 'רגבים' נמסר בתגובה: "צר לנו שהאירועים סמוך לישוב אש קודש התפתחו לכדי עימות מיותר בשל מדיניותו המסוכנת של המנהל האזרחי. הסכסוכים המשפטיים בנוגע לקרקעות באזור צריכים להתברר כמו בכל מדינה מתוקנת בבית המשפט".

"האירועים באש קודש מוכיחים פעם נוספת כי השימוש המקומם שעושה המינהל האזרחי בהליכים מנהליים לפתרון סכסוכי מקרקעין פועל לרעה בשטח ומביא לעימותים מיותרים ומסוכנים בין הצדדים. למרות העימותים החוזרים ונשנים ולמרות קביעתה החד-משמעית של ועדת לוי לפיה מדיניות המנהל האזרחי הינה דרקונית ובלתי חוקתית, המינהל האזרחי ממשיך להשתמש בנהלים אלה ולהתסיס את השטח באופן מסוכן", אומרים בתנועה.

לנוכח העימותים החוזרים ונשנים בשטח קוראים ב'רגבים' לממשלה ולראש הממשלה לאמץ את דו"ח לוי לאלתר, וקובעים כי "המקרה הנוכחי מוכיח פעם נוספת שיישום הדו"ח הוא כורח המציאות".

(צילום: ועד מתיישבי בנימין)