הרבנים עמאר ומצגר
הרבנים עמאר ומצגרפלאש 90

הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה משה עמאר והרב יונה מצגר, שיגרו היום (רביעי) מכתב לרבני בתי הכנסת בו הם קוראים לפעול למניעת הפלות.

מכתב הרבנים מגיע לקראת השבת הקרובה בה יקראו בבתי הכנסת את פרשת שמות, אשר בה מסופר על המיילדות שפרה ופועה שלא הקשיבו לגזרות פרעה ולא מנעו את לידת הבנים היהודים ולא השליכו אותם ליאור.

"כבשנים עברו", פתחו הרבנים את מכתבם, "גם השנה אנו פונים בקריאה לכל רבני ישראל שליט"א והיושבים על מדין בקהילות ישראל, להעלות בדבריהם ובדרשותיהם בבתי הכנסת בשבת פרשת 'שמות' את האיסור החמור של הרג עוברים במעי אמם (הפלות)".

בהמשך המכתב שיבחו הרבנים את יו"ר אגודת אפרת הפועלת למניעת הפלות והגדירו אותו, "הרופא הנודע בשערים הפועל ללא לאות להצלת חיי עוברים, ד"ר אלי שוסהיים".

הרבנים המשיכו וכתבו, "מועצת הרה"ר מביעה הערכה רבה והוקרה לפעילות הצלת חיים הנעשית על ידי אגודת 'אפרת', ומחליטה לחזק את הועדה שמקרב חבריה, בראשות הרה"ג י. דרעי שליט"א, אשר עומד בקשר הדוק עם ד"ר שוסהיים ועוקב מקרוב אחר הפעולות הנעשות להצלת חיים, הועדה פועלת למצוא דרכים לצמצם ככל האפשר את מספר ההפלות".

"כדי להמשיך ולפעול להורדת מספר ההפלות, יש להביא בפני הציבור הרחב את החומרה הרבה הקיימת במעשה של קטל עוברים שהוא כרצח נפשות ממש".

"לכן אנו פונים בזאת לכל רבני ישראל ה' עליכם יחיו אמן:

1. בשבת פרשת "שמות" שבה נקרא את "ותחיינה את הילדים", יקראו כל רבני ישראל ויזכירו בדרשותיהם בקהילות לעידוד הילודה בעם היהודי ומניעת הפלות שאינן הכרחיות. מסירות נפשן של המיילדות העבריות וביטחונן של אימותינו שבמצרים – אשר מתוך שיעבוד נורא ומתוך חוסר כל ועל אף כל הגזרות- חרפו נפשן למען הצלת ילדי ישראל, ועל כך נאמר " וייטב אלוקים למיילדות וירב העם ויעצמו מאד" כל המשתדל בזה הוא בכלל "כל המקיים נפש אחת מישראל, מעלה עליו הכתוב כאילו קיים עולם מלא" וכדאי היא מצוה רבה זו לקרב גאולתנו בשובה ונחת בב"א. ראוי לשאת על נס את פעלה המבורך של אגודת "אפרת" בענין זה".

2. מחלקות הנישואין במועצות הדתיות ימשיכו לחלק את החוברת 'לקראת נישואין מאושרים', לכל זוג העומד להינשא. החוברת מחולקת כבר במשך למעלה מ 25- שנה, ולאחר שעמדנו על חשיבותה ונחיצותה הרבה, אנו קוראים להמשיך ולחלקה.

3. כל רב המקיים כינוס בנושא הפלות או ילודה או פועל בנושא זה בכל צורה שהיא, יתייעץ עם ד"ר אלי שוסהיים כאיש המקצועי המומחה לתחום זה, לאחר שהוכח שהדבר מציל נפשות ממש".

לקריאת הרבנים לחצו כאן.