החלטת שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ להעלות את מהירות הנסיעה בכבישים המהירים עוברת לשלב המעשי.

החל מיום שלישי הבא (8 בינואר) תעלה מהירות הנסיעה במספר כבישים מהירים ובינעירוניים בארץ.

במסגרת התאמת מהירויות הנסיעה בכבישים ניתן יהיה לנסוע בכביש מספר 1 בין ירושלים לתל אביב, בקטע שבין מחלף שער הגיא ועד מחלף גנות, במהירות של 110 קמ"ש (בפועל 120 קמ"ש).

על פי ההמלצות שאושרו, תעלה מהירות הנסיעה המרבית המותרת בכביש מספר 1 בקטעים שבין מחלף גנות למחלף בן שמן ומחלף לטרון למחלף שער הגיא ל-110 קמ"ש, במקום 100 קמ"ש עד כה. בכך ייווצר רצף נסיעה במהירות של 110 קמ"ש משער הגיא ועד מחלף גנות.

בכביש מספר 2 (כביש החוף) בקטע שבין קיסריה לחיפה תעלה מהירות הנסיעה מ- 100 קמ"ש ל-110 קמ"ש. בשלב הראשון תעלה מהירות הנסיעה בקטע שבין קיסריה ועד עתלית ולאחר ביצוע ההתאמות הנדרשות בכביש תעלה מהירות הנסיעה ל- 110 קמ"ש עד חיפה.

מיום שלישי הבא תעלה גם מהירות הנסיעה בדרך מספר 471 (כביש מכבית) בקטע שבין מחלף בר אילן למחלף נחשונים מ-90 קמ"ש ל- 110 קמ"ש. בדרך מספר 5 בקטע שבין מחלף הכפר הירוק למחלף ראש העין תעלה מהירות הנסיעה מ- 90 קמ"ש ל-100 קמ"ש.

שר התחבורה ציין כי חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר), החלה היום את היערכותה הנדרשת לקראת החלפתם של התמרורים, בכל הכבישים וקטעי הדרך בהם אושרה העלאת מהירות הנסיעה.

השר כץ הוסיף כי העלאת המהירויות בכבישים המהירים והבינעירוניים מבוצעת במסגרת אימוץ הנחיות חדשות לקביעת מהירויות הנסיעה בישראל שגובשו על ידי צוות מקצועי של מהנדסי תנועה ובטיחות. בהתאם להנחיות אלה הועלתה מהירות הנסיעה לפני כשנתיים, בכבישים מהירים ל-110 קמ"ש.

שר התחבורה החליט להעלות את מהירות הנסיעה בכבישים נוספים בארץ, לאחר שהתברר כי בכבישים בהם עלתה מהירות הנסיעה ל-100 או ל-110 קמ"ש, על פי החלטתו, לפני כשנתיים, לא נרשמה כל השפעה שלילית ולא חלה כל הרעה על בטיחותם של הנהגים בכבישים.

עוד עולה מהנתונים כי בחלק מהכבישים שבהם עלתה מהירות הנסיעה אף נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים. כמו כן, התברר כי לא נרשמו עליות במהירות הנסיעה של הנהגים שנסעו בכבישים אלה, בעקבות העלאת המהירות.

שר התחבורה הוסיף כי העלאת המהירויות בכבישים המהירים והבינעירוניים מבוצעת במסגרת אימוץ הנחיות חדשות לקביעת מהירויות הנסיעה בישראל שגובשו על ידי צוות מקצועי של מהנדסי תנועה ובטיחות. בהתאם להנחיות אלה הועלתה כאמור מהירות הנסיעה לפני כשנתיים, בכבישים מהירים ל-110 קמ"ש.

במקביל להעלאת מהירות הנסיעה המרבית המותרת בדרכים המהירות ל-110 קמ"ש, צפוי משרד התחבורה להכריז בקרוב על העלאת מהירות  הנסיעה בכביש 6 ל-120 קמ"ש (בפועל 130) במקום 110 קמ"ש כיום.

כביש 6 הוא הכביש המתקדם ביותר בישראל וניצב בשורה אחת עם הכבישים הטובים בעולם. הכביש נסלל בסטנדרטים גבוהים ביותר ומאפשר נסיעה רציפה ומהירה של 130 קמ"ש לכל אורכו, ללא אף רמזור.הכביש כולל גדרות בטיחות לכל אורכו ונתיבים רחבים מהסטנדרט המקובל בשאר הכבישים בארץ.

העלאת המהירות המרבית בכביש 6 מצריכה את תיקון התקנה ואישורה על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת. לדברי כץ משרד התחבורה השלים השבוע את נוסח תיקון התקנה ואתמול היא הועברה להערות משרד המשפטים, כמתחייב מהנהלים.

על פי תקנות התעבורה ניתן כיום לנסוע בדרך מהירה במהירות של עד 110 קמ"ש ובדרך שאינה עירונית ואינה מהירה עד 100 קמ"ש. העלאת המהירות המרבית המותרת בכביש חוצה ישראל ל-120 קמ"ש מצריכה את תיקון התקנה על ידי שר התחבורה ואישורה בועדת הכלכלה של הכנסת.

השר כץ הוסיף כי התאמת מהירות הנסיעה בכבישים התאפשרה בעקבות השיפור המשמעותי שחל בשנים האחרונות, בתשתיות הכבישים והתחבורה, בכל רחבי הארץ. "הנחתי את אנשי משרדי להתאים את מהירויות הנסיעה בכל כביש חדש שנסלל, בהתאם לתנאי הכביש, זאת, גם במטרה למנוע קנסות מיותרים מנהגים" הוסיף כץ.      

מפכ"ל משטרת ישראל, יוחנן דנינו הודיע הבוקר בשיחה עם שוטרי וקציני מרחב חברון כי הוא תומך בהעלאת מהירות הנסיעה המותרת בכבישים מהירים שבהם התשתית והתקן מאפשרים זאת. דנינו שיבח את שיתוף הפעולה עם משרד התחבורה שהביא לצמצום תאונות הדרכים והנפגעים בשנה החולפת.