גלעד שרון
גלעד שרוןפלאש 90

פרקליט המדינה, משה לדור, החליט לסגור את תיק החקירה נגד גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, במה שכונתה "פרשת סיריל קרן". כך הודיעה היום (ה') המדינה בתשובתה לעתירה שהגיש שרון לבג"ץ. הנימוקים לסגירת התיק יינתנו בשבוע הבא.

בפרשה נבדקו חשדות לפיהן הועברו מיליוני דולרים בשנת 2002 לבניו של שרון. החשד המרכזי שנבדק בפרשה היה שאריאל שרון, ראש הממשלה לשעבר, קיבל הלוואה בגובה 1.5 מיליון דולרים מאיש העסקים הדרום אפריקאי, כדי להחזיר לכאורה תרומות לא חוקיות שקיבל במהלך הבחירות הפנימיות על ראשות הליכוד. על פי הנטען, קרן היה בעצם איש קש להעברת הכסף מידיו של איל ההון האוסטרי, מרטין שלאף, שלו היו אינטרסים כלכלים בישראל. עוד נטען כי שלושה מיליון דולר נוספים הועברו משלאף לחשבונות של משפחת שרון, ומחציתם הוחזרו מחשבון הבנק של גלעד שרון – לקרן.

לפני כשנתיים הודיעה המשטרה כי היא ממליצה על הגשת כתב אישום נגד גלעד שרון בגין תיווך לשוחד, וממליצה גם להעמיד לדין את אחיו, עמרי. במשטרה טענו כי יש תשתית ראייתית להגשת כתב אישום, אולם נפילתו של שרון האב למשכב והקושי לחקור אותו ואזרחים זרים ותושבי חוץ, הקשו על השלמתה.

בחודש נובמבר עתר גלעד שרון לבג"ץ בבקשה להורות למדינה לנמק מדוע עדיין לא התקבלה החלטה בתיק החקירה נגדו בפרשת סיריל קרן, ולהנחות את הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה להכריע לאלתר בפרשה.

בעתירתו טוען שרון כי היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה והפרקליטות, פגעו בו בשל השתהותם בקבלת ההחלטה בפרשה שהחלה בשנת 2002. לטענת שרון הוא פנה שוב ושוב לפרקליטות וליועץ המשפטי לאחר שאלה הפרו שוב ושוב את הבטחותיהם להחליט בתיק החקירה, עד שלא נותרה לו ברירה אלא לפנות לבג"ץ.