דוידי פרל עם רה"מ נתניהו
דוידי פרל עם רה"מ נתניהוגרשון אלינסון

סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר נווה, הודיע כי השלמת גדר ההפרדה בגוש עציון הוקפאה עד להודעה חדשה. זאת לאחר פעילות מאומצת בת חצי שנה של מועצת גוש עציון.

בשנת 2007 נפסקו עבודות בניית גדר הביטחון עקב מגבלות התקציב, ובחודשים האחרונים הודיעה המדינה כי בכוונתה להשלים בשנת 2013 את בניית הגדר, בעלות של למעלה ממיליארד שקלים.

תוואי הגדר באזור גוש עציון היה צפוי לכלול שתי גדרות באורך כולל של 45 קילומטרים, כך שלטענת אנשי גוש עציון "השלמתו עלולה להרוס את נופו הייחודי של הרי יהודה וגוש עציון". לצד השלכות הריסת הטבע טען ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, כי "הגדר נותנת מענה למצב ביטחוני שהיה לפני כעשור, ואינה רלוונטית לתקופה בה אנו חיים".

"הגדר עלולה להפריד בין מזרח הגוש למערבו, להוציא מחוץ לגדר מספר יישובים, להרוס את מרקם החיים עם הפלסטינאים וליצור פרוזדור צר סביב הכביש לירושלים ולשפלה", טען פרל.

בתוך כך, נועד פרל עם ראש הממשלה ביום פתיחת שנת הלימודים, והסביר לו את ההשלכות הצפויות עם השלמת הגדר, נתניהו הביע עניין רב והודיע כי בכוונתו לבחון את הסוגיה.

בהמשך, נערך ביקור של יו"ר הכנסת, רובי ריבלין (ליכוד), שבסיומו קרא לראש הממשלה לשקול מחדש את יישום התכנון, "הגדר לא נבנתה כאשר היה צריך לבנות אותה, בשנת 2003, ויש לשקול פעם נוספת אם יש צורך לבנות אותה. מה גם שתקציבית מדובר בעלות של למעלה ממיליארד ₪, ואינני רואה סיבה להכריע בעניין זה דווקא כעת, לאור שינוי הנסיבות", אמר ריבלין בביקור.

לצד הפעילות הפוליטית, מועצת גוש עציון קיימה בימי חול המועד סוכות סיורי טבע בתוואי נחל רפאים, זאת מתוך רצון לחשוף בפני האזרחים את הפגיעה בטבע שעלולה להיגרם עם בניית הגדר.

בפגישה שערך ראש מועצת גוש עציון עם אלוף פיקוד המרכז ,ניצן אלון, נתבשר פרל כי בניית הגדר נעצרה. כאשר קודם לכן נשלח ללשכתו של ראש המועצה מכתב מסגן הרמטכ"ל המאשרר כי "עד להחלטת הדרג המדיני, לא יחודשו העבודות בגוש עציון".

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, בירך על ההחלטה, "אנו שמחים ונרגשים להתבשר כי לאחר מאבק מתמשך בהשלמת בניית גדר ההפרדה, זכינו להשפיע על הקפאתו. אני מברך על ההחלטה ומאמין כי נוכל לשמר את יחסינו הטובים עם שכנינו הערבים. מוטלת עלינו החובה לשמור על גוש שלם ומאוחד, אשר מגן על ביטחונה של מדינת ישראל ככלל ועל חוסנה של ההתיישבות בפרט".