מיקי רוזנטל
מיקי רוזנטלצילום: פלאש 90

למיקי רוזנטל, ראש מטה מפלגת העבודה למלחמה בשחיתות, יש בבית כבר 22 שנה קומת מרתף בניגוד לחוק, שאין לה היתרים, ושמעולם לא שולמה עליה ארנונה. כך חשף העיתונאי קלמן ליבסקינד בעיתון "מעריב".



מדובר בחדר גדול במיוחד, 18 מטרים רבועים שטחו, המשמש כמשרדו וכחדר העבודה שלו. המשרד הזה נבנה כאמור באופן בלתי חוקי, הוא איננו רשום בטאבו, לא ניתן לו היתר, הוא איננו מופיע כלל ברישומי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ורוזנטל לא שילם עליו מעולם ולו שקל אחד ארנונה. 

רוזנטל, על פי הדיווח, אינו חולק על העובדות. הוא לא טוען שהקומה הזו נבנתה כחוק. הוא לא טוען שהיא קיבלה אישור מהרשויות. הוא גם לא טוען שהוא משלם עליה ארנונה. אלא שלטענתו האחריות למצב מתחלקת בין שניים, הקבלן ועיריית גבעתיים.



"הקבלן בנה כך את הדירה עם החדר למטה, שהוא לא לפי התוכניות, וכך הוא מכר לי אותה, עם החריגה. אני לא עשיתי שום דבר. אני לא בניתי בעצמי. הקבלן הטעה אותי. זה התגלה לי כשבאו לרשום את הדירה בטאבו, והיה כתוב שזו דירת ארבעה חדרים. אמרתי: 'מה פתאום ארבעה, אני קניתי חמישה'. זה מה שקרה בפועל. זה לא שאני ידעתי שאני קונה משהו בלתי חוקי. אני אדם שמאוד מקפיד על הדברים האלה".



רוזנטל טען השבוע כי כשהתבררה לו תמונת המצב, פנה לעירייה. "מאחר שהרגשתי אי נוחות מהדבר הזה, אני ביוזמתי הלכתי לעירייה ואמרתי: 'תראו, יש דבר כזה. בואו תכשירו את זה'. אמרתי: 'יש לי דירה כזאת וכזאת ואני רוצה לשלם מסים'. העירייה פתחה תיק וכנראה לא רצתה להאשים אותי בשום דבר. אמרו לי שיש התיישנות כי עברו שבע שנים מיום הקנייה. אז הם אמרו לי אין לנו שום עניין להתעסק עם זה".



בעירייה טוענים כי כלל לא הוגשה להם בקשה, "לא הוגשה כל בקשה להיתר של תוספת בנייה בקשר לנכס הנ"ל. ומאחר שלא הוגשה בקשה להיתר הרי שלא נדונה בוועדה", נמסר בתגובה מהעירייה.