טלטלות. אשכנזי
טלטלות. אשכנזיועידת הנשיאים

רא"ל (מיל.) גבי אשכנזי בירך אחר הצהריים (ראשון) על דו"ח הרפז שפורסם היום.

"בתום בדיקה מקיפה של משרד מבקר המדינה", כתב אשכנזי בהודעתו, "משך למעלה משנתיים, שכללה מאות עדים, אלפי מסמכים ועשרות אלפי שעות הקלטה של כל הטלפונים בלשכת הרמטכ"ל, מבקר המדינה דוחה את ההאשמות הקשות שהוטחו בי מזה תקופה ארוכה על ידי שר הביטחון וגורמים מקורבים לו".

"מבקר המדינה קובע מפורשות כי לא בוצע פוטש מצד הרמטכ"ל או סביבתו כנגד הדרג המדיני. מבקר המדינה קובע מפורשות כי לא הייתי מעורב בהליך מינוי הרמטכ"ל או בביטול המינוי של אלוף גלנט. מבקר המדינה קובע מפורשות שלא ביקשתי להאריך את כהונתו בשנה חמישית, ומותח ביקורת על שר הביטחון על כך שיצא בהודעה פומבית מיותרת".

עוד כתב אשכנזי כי "מבקר המדינה קובע מפורשות כי אני וסביבתי לא היינו מעורבים בכתיבת מסמך הרפז, בזיופו או בהדלפתו לתקשורת, ודוחה את הטענה כאילו השתמשתי במסמך בתור מטען צד לסיכול המינוי של אלוף גלנט. בבדיקת המבקר גם לא נמצאו קשרים עסקיים בייני לבין הרפז".

"אמרתי כבר בעבר כי הוא טעה בשיקול הדעת כאשר לא העביר את המסמך ליועץ המשפטי לממשלה לאחר קבלתו, ומקבל את הביקורת בהקשר זה".

אשכנזי הדגיש כי הוא הפנה אל אל"ם וינר את הרפז, שפנה אליו בנושאים שונים, ובהם תוכניות לכאורה על כוונת לשכת שר הבטחון לפעול נגדו, "ביקשתי מאל"ם וינר לעמוד בקשר עם הרפז, במסגרת תפקידו של עוזר הרמטכ"ל לעמוד בקשר מול גורמים רבים ובאופן אישי ועצמאי. הודעתי למבקר המדינה כי הוא נושא באחריות על הקשר בין אל"ם וינר להרפז, גם אם לעיתים גלשו השיחות לדברי רכילות מיותרים".

"אני מצטער על הביקורת הנמתחת על אל"ם וינר, קצין ערכי ורב זכויות שתרם רבות לביטחון המדינה, ואשר נאלץ להתמודד מתוקף תפקידו כעוזר הרמטכ"ל עם המציאות הקשה והעכורה שהתקיימה ביחסים עם לשכת שר הביטחון".