אורי אריאל
אורי אריאלצילום: פלאש 90

עם פרסום דו"ח מבקר המדינה בפרשת מסמך הרפז קובע יו"ר הועדה לביקורת המדינה, חבר הכנסת אורי אריאל, ביומן ערוץ 7 כי מעיון בחומר הגלוי והחומר הסודי בפרשה וכן בחומרים נוספים מתברר כי אין מדובר בפרשת הרפז אלא בפרשת אשכנזי.

כשהוא מתבקש לשים את האצבע על הנקודה החמורה מכולן בפרשה, אומר חבר הכנסת אריאל, כי נקודה זו היא העובדה שמלשכתו של הרמטכ"ל מנסים להכשיל את הדרג המדיני. "זו הבעיה ואנו מחויבים לדאוג לכך שהדברים לא יחזרו על עצמם".

כזכור, באחרונה הכריז חבר הכנסת אריאל כי בכוונתו להקים ועדת חקירה ממלכתית לבירור הפרשה ופרטיה. לטעמו רק מהלך שכזה יוביל להסרת העננה המרחפת מעל הפרשה ומעל הדרג הצבאי. עם זאת הוא מזכיר כי למרות המלצתו של מבקר המדינה הקודם, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, לקיים חקירה משטרתית שכן הדברים קרובים לפליליים או פליליים, היועץ המשפטי לממשלה סירב לכך, וכעת המענה היחיד שיוכל להסיר את העננה הוא הקמת ועדת חקירה ממלכתית.

בוועדה שכזו שתמונה על ידי הוועדה לביקורת המדינה יקבע נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, את הרכב החברים בה וכוועדה מקצועית שאינה מוטה פוליטית ניתן יהיה להגיע למסקנות שימנעו אירועים שכאלה בעתיד.

אריאל מזכיר את דבריו של הרמטכ"ל על "ריח של פגר" שעולה מהפרשה, ואת הריח הזה יש להסיר. "זה לא שהמבקר לא עשה את עבודתו, אלא שהשב"כ מנע חומרים, המשטרה לא חקרה דברים, היועץ המשפטי לא מאפשר חקירה, ובקיצור אנחנו במצב של חוסר יכולת להגיע לחקר האמת ומה שנותר לנו הוא להקים ועדה ממלכתית שלא ישבו בה פוליטיקאים ועל ידי כך נגיע לירידה לעומק ונמנע דברים דומים בעתיד".

לדבריו של אריאל גם פרשה זו נוגעת בסופו של יום בכוחו המופרז של היועץ המשפטי לממשלה ומשום כך יש לזרז את הקמת גוף הביקורת לפרקליטות, מהלך שהוא עצמו מקדם אך הסחבת בו מתמשכת מזה תקופה ארוכה.

עוד מוסיף ומציין חבר הכנסת אריאל כי הקמת ועדת החקירה תלויה בראש ובראשונה בהסכמתו של ראש הממשלה נתניהו. זאת כיוון שהושגה עד כה הסכמת האופוזיציה בעוד הסכמת הקואליציה תלויה ברצונו של נתניהו שהבטיח להשיב בקרוב לדרישת הקמת הוועדה.

"אנחנו רוצים לדעת שהשולחים אותנו למלחמה עסוקים אך ורק בזה ללא שיקולים זרים. זו עננה שעדיין מעיבה ממעל", דברי ח"כ אריאל.