אבו מאזן
אבו מאזןרויטרס

בכנס שהתקיים ביום שישי האחרון בעזה לציון יום הרמתו של ארגון הפתח' נישאו דבריו של יו"ר הרש"פ, אבו מאזן, ובהם דברי שבח למופתי חאג' אמין אל חוסייני, מי שהיה בן בריתו של אדולף היטלר.

ביומן ערוץ 7 מספר דוד בדין, מנהל סוכנות הידיעות 'מקור ישראלי' והמרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון, על הדברים של אבו מאזן.

בדין מציין בדבריו שהדברים חמורים בעיקר כשהם באים מפיו של מי שהדוקטורט שלו באוניברסיטת מוסקבה עסק בהאשמת ההסתדרות הציונית כזו שהייתה חלק מהשמדת היהודים.

בדבריו מזכיר בדין את ההסכם שנחתם בין המופתי להיטלר לאחר שגורש מארץ ישראל. בפגישתם באיטליה סיכמו השניים כי היטלר ישמיד את יהודי אירופה ואילו המופתי ידאג להשמדתם של יהודי המזרח התיכון. המופתי שידר תקופת מה מברלין בערבית שידורי הסתה, ומאוחר יותר בדרך לא דרך הגיע לקהיר והיה ממקימי הליגה הערבית שאימצה את האמנה בינו לבין היטלר כיעד.

המופתי היה אב רוחני גם לאש"ף שהוקם בשנת 64, קובע בדין הרואה בדברי אבו מאזן הוכחה לרצונו לקשור בין מאבק העתיד של הפלשתינים לרוח העבר שמפיח בהם המופתי.

בדבריו מיצר בדין על הדממה הכללית בתקשורת הישראלית סביב נאומו זה של אבו מאזן. את הדיווחים על האירוע קיבל הוא עצמו מגורמים פלשתיניים, ועל אף שהעביר מידע לכלי התקשורת איש מהם לא מצא לנכון לשוב אליו ולברר את הדברים.

עוד הוא מוסיף ומספר כי לנוכח הדברים שיגר פנייה ישירה לנשיא המדינה, שמעון פרס, שבאחרונה קבע כי אבו מאזן הוא מנהיג ראוי ופרטנר לשלום. כעת מבקש בדין לשמוע אם כוונת פרס לגנות את דברי אבו מאזן. פנייה דומה שיגר גם לראש הממשלה נתניהו ואף ליו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט בבקשה לקבל את התייחסותם הפומבית לדברים.