פלאפון
פלאפוןערוץ 7

הנהלת פלאפון וההסתדרות הודיעו הערב (ראשון) כי מבדיקת הטפסים שנערכה היום בפלאפון, עולה כי קיים השליש הדרוש בחוק לצורך יציגות בחברה.

בהתאם לכך הודיעה חברת פלאפון, כי היא מכירה בהסתדרות כארגון יציג בפלאפון. הצדדים יכנסו למו"מ להסכם קיבוצי.

עוד נכתב בהודעת הצדדים כי השביתה של עובדי פלאפון נפסקת לאלתר והעובדים ישובו מחר לעבודה סדירה.

בית הדין הארצי לעבודה קבע בשבוע שעבר, כי למעסיק אין שום זכות להתערב או להביע את דעתו בהתארגנות עובדים ראשונית. בכך קיבל ביה"ד את עמדת ההסתדרות שאליה הצטרף גם היועמ"ש של הממשלה.

שופטי בית הדין לעבודה כתבו בפסק הדין, "ניתן בזה סעד זמני כללי לפיו פלאפון תימנע מפעולות לסיכול ההתארגנות ומהשפעה על עובדיה ולא תנקוט בכל פעולה, בין בהתבטאות, בין במעשה ובין במחדל, העלולים לפגוע במימוש זכות העובדים להתארגנות, לרבות אמצעי משמעת, השעיה פיטורים וכיוצ"ב, על רקע מימוש זכות ההתארגנות של העובדים".

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר הערב כי "היום הוא יום בשורה לעובדי פלאפון בפרט ולציבור העובדים בכלל. שוב הוכח שכאשר העובדים נחושים לקחת את גורלם בידם הם מצליחים. אני קורא לכלל העובדים במדינת ישראל לעשות כפי שעשו עובדי פלאפון, להרים את הכפפה ולהמשיך בתנופת ההתארגנות".

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר כי "מדובר ביום היסטורי בהתארגנות עובדים בישראל. זוהי הפעם הראשונה שבו עובדים בענף הסלולר מתאגדים ואני מקווה שהאחרים ילכו בעקבותיהם. אני מברך את חברי ועד הפעולה ואת יו"ר הוועד. נפעל לחתימת הסכם קיבוצי שייטיב עם העובדים תוך ראיית טובת החברה".

יו"ר ועד העובדים, ברק לוי אומר היום: "אני שמח שהמנכ"ל הכיר בוועד העובדים בפלאפון לאחר מאבק לא פשוט. אנחנו כוועד נדאג ליישר את השורות ונמשיך לדאוג להצלחתה של פלאפון כחברת הסלולר מספר אחת בישראל".