מדינה בסערה
מדינה בסערהפלאש 90

שני בני אדם נפצעו הלילה באורח בינוני סמוך לצומת מגן שבנגב, לאחר שעץ נפל על רכבם בעקבות הרוחות החזקות. צוות מד"א פינה את השניים לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

במהלך הלילה והבוקר גרמו הרוחות העזות לקריסת עצים על קווי החשמל, לקריעת חוטים ולתקלות באספקת החשמל. מחברת החשמל נמסר כי "צוותי החברה פועלים בשטח בתנאי מזג האוויר הקשים - לתיקון התקלות ולהחזרת אספקת החשמל מהר ככל האפשר".

עוד מדגישים בחברת החשמל כי מוקדי השירות והמידע 103 מטפלים כעת רק בנושא מענה לציבור לגבי הפרעות ותקלות, ובמענה להודעות לגבי מיפגעים או פגיעות במערכת החשמל- חוטים קרועים.

יצוין כי צוותי החירום של חברת החשמל ערוכים כבר מספר ימים ומופעלת כוננות מיוחדת של במות הרמה, כלי רכב ומנופים, כוננות מוגברת, תיגבור מוקדי המידע והשירות 103 והתראת קבלני גיזום.

בחברת החשמל מבקשים מהציבור להיות עירניים ולדווח מיידית על חוטי חשמל קרועים או נזקים אחרים לרשת החשמל.

כמו כן פורסמו הנחיות בטיחות: הציבור מתבקש להסיר או לחזק חפצים ואביזרים, שעלולים להינתק ולהתעופף ברוח, ולפגוע בתיילי החשמל: תריסים שאינם מחוברים כראוי, מכסי מיכלים, קולטים ודוודים על הגג, אדניות, עציצים וכדומה.

כמו כן, בעקבות מזג האוויר הסוער, עלולים להיקרע חוטי חשמל ובחברת החשמל מדגישים כי אסור לגעת או לגשת לחוטים קרועים עקב סכנת התחשמלות - ויש לדווח על כך מיידית למרכז השירות של חברת החשמל 103 או למשטרה. צוותי חברת החשמל יגיעו במהירות למקום ויטפלו מיידית בכל מפגע ופגיעה ברשת החשמל.