אילת
אילתצילום: פלאש 90

שופט ביהמ"ש העליון, צבי זילברטל, הורה לעכב את ביצוע פסק הדין לפינוי הרוכלים מהטיילת באילת עד להכרעה בערעור שהגישו על פסק הדין לפינוים.

לדברי השופט זילברטל, "דחיית הבקשה לעיכוב ביצוע משמעותה פינויים כ-60 רוכלים משטח הטיילת. משימה זו כרוכה, קרוב לוודאי, בהשקעת מאמץ ומשאבים רבים. יש לשער, כי הצהרות המשיבים בדבר רצונם להחזיר לטיילת את אופייה וייעודה המקורי ולהתחיל בהפעלתו של השוק החדש, כרוכות אף הן בהשקעת משאבים מסויימת".

"סבורני, כי לאחר שיינקטו פעולות אלה ולאחר שיושקעו משאבים רבים, יהיה קושי ממשי ומעשי בהחזרת המצב לקדמותו באופן ראוי. במצב דברים זה סבורני, כי פינוי המבקשים כעת עלול לסכל, למעשה, את מטרת הערעור", הוסיף השופט.

השופט התייחס גם לפרנסתם של הרוכלים וציין, כי "אף אם המבקשים (הרוכלים - ש.פ.) אינם עשויים "מקשה אחת" כטענת המשיבים (המדינה והעירייה - ש.פ.) הרי שגם אין לשלול את הטענה כי פרנסתם של רבים מהם תלויה בעבודתם בדוכנים, וכי אלה יתקשו להעתיק את פעילותם המסחרית או למצוא פרנסה חלופית עד להכרעה בערעור".

"מבלי להקל בראש בטענות המשיבים באשר לפגיעה באינטרס הציבורי או בצדדים שלישיים, סבורני כי השיקולים שנמנו לעיל לרקע העובדה שהדוכנים פועלים במקום כחמש עשרה שנים (ולא למותר לציין, כי פסק הדין הראשון ניתן לאחר שההליך בפני בית משפט קמא התנהל כשבע שנים מתוך תקופה זו) וכאשר, וזה עיקר בעיני, המועד לדיון בערעור קבוע למועד קרוב (18.2.2013) - מטים את מאזן הנוחות לקבלת הבקשה לעיכוב ביצוע פינויים של המבקשים. עם כל ההבנה לשיקולים כבדי המשקל הנוגעים לפגיעה באינטרס הציבורי, נדמה כי עיכוב לפרק זמן קצר שיאפשר מימוש זכות הערעור במלואה, מגשים איזון ראוי בין האינטרסים השונים", קבע השופט.