חיל החימוש
חיל החימושדובר צה"ל

בעוד ימים אחדים יקיים חיל החימוש אירוע פתיחה למיזם חדש שיחבר בין חיילים מצטיינים של החייל לבין תלמידי י"ב ואולי גם תלמידי י"א.

על המיזם שוחחנו ביומן ערוץ 7 עם מי שיזם ומניע אותו אל"מ עופר אזרד, מפקד יחידת החימוש המרחבית.

המיזם תחת הכותרת 'ח"ח לתלמיד' (חייל חונך לתלמיד) נועד "להעצים חיילים טובים שיחנכו תלמידי בית ספר שלומדים אצלנו בבסיס ג'וליס שלומדים עיבוד שבבים מכונאות וחשמלאות רכב ומיועדים להתגייס בסוף שנת הלימודים לחיל החימוש".

במסגרת הפרויקט יסייע החונך לתלמיד בלימודיו ועם זאת יחבר אותו לחיל החימוש מתוך שאיפה להוסיף ולעודד מוטיבציה לקראת גיוסו לחייל. לשם כך מאותרים בוגרי מסלול טכני שיקבלו הסבר על חשיבות החייל וחשיבות מעורבותם כבוגרי מסלול שכזה בשורות החייל.

בשלב הראשון יכלול המסלול 15 או 20 תלמידים ובהמשך נראה ששורות המיזם יורחבו. המהלך כולו יחל בחודש הקרוב. התלמידים ימשיכו ללמוד במסגרת הלימודית המלאה כאשר אחת לשבוע או שבועיים יפגשו את החיילים ויצרו איתם קשר לימודי ואף חברי, כאשר המגמה היא להוביל לכך שהקשר האישי שנוצר בין השניים יתגבר אצל התלמיד את המוטיבציה לשירות בחייל.

לידתו הראשונית של הרעיון היא בימים בהם כיהן אל"מ אזרד כמפקד המכללה של חיל החימוש. היה זה לפני כחמש שנים. אזרד יזם קשר בין חיילים מבה"ד 20 לבין שוחרים, תלמידים במדים. כעת המגמה היא להעתיק את המודל ההוא לתלמידי התיכון בג'וליס.

לקראת פרויקט החניכה יעברו החיילים המצטיינים שנבחרו לפרויקט שיחות על מהות המיזם והציפיות מהם, לכך יתווספו כלים הכרחיים לסייע בידיהם במיזם. בקרוב יתקיים המפגש הראשוני עם התלמידים, ומכאן ואילך יתקדמו החיילים עם החניכים באופן אישי תוך מעקב של מפקדיהם.