שלג
שלגצילום: פלאש 90

בתחילת השבוע הנוכחי קיבלו חלק ניכר מהרשויות ביהודה ושומרון התראה מהשירות המטראולוגי, לפיה צפוי לרדת שלג במרחבה בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי עד לשעות הצהריים של יום חמישי.

בשעות הבוקר (שלישי) הפיצה מועצת גוש עציון מסמך היערכות לכלל מזכירי היישובים השונים, כאשר עדכנה במתרחש אודות היערכותה לארגון מכלול החירום, למקרה של מזג אוויר סוער ופגעי טבע, זאת לשם קיום שגרת חיים סבירה, ביצוע פעולות ראשוניות לתיקון נזקים וסיוע לאוכלוסיה.

"מזג האוויר יוצר סיכונים רבים לתושבים. לפיכך, מתבקשים רכזי הביטחון לבדוק את אמצעי הביטחון, את מצב תאורות החירום ואת גנרטור החירום. עוד מתבקשים הרבש"צים להכין ציוד שלג מתאים", הנחתה המועצה.

בתוך כך, נפתח מענה לפניות התושבים באמצעות איוש רציף של מוקד חירום במספר 02-9939933. במקביל, העלתה הודעות ועדכונים, באתר האינטרנט של המועצה  (www.baitisraeli.co.il)., ובמקרה הצורך אף ישלחו הודעות דוא"ל ו-SMS למזכירי היישובים.

במקרה של תקלות עד כדי השבתת הרכב בצירי התנועה במועצה שמחוץ לישובים, נדרשים הנהגים להודיע באופן מיידי למוקד החירום באפרת, על מנת שייעשה מאמץ לחלץ אותם במהירות ובביטחון. רכבי המועצה ורכבי הביטחון התבקשו שלא לחלץ רכבים תקועים באמצעות גרר, בשל סיבות ביטוח.

מועצת גוש עציון בשיתוף מתנ"ס עציון יבצעו הערכות מצב עיתיות, וייעשה מאמץ לקיים לימודים, ללא פגיעה בבטיחות התלמידים. לצורך כך, יתייעץ ראש המועצה, דוידי פרל, עם מנהלי מוסדות החינוך, משרד החינוך, צה"ל, החברה לפיתוח גוש עציון (המפעילות הסעות למוסדות לימוד), המועצה המקומית אפרת, ובהתחשב ביכולות ובצרכים.

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, אומר כי "לנוכח מזג האוויר הסוער, הנחתה המועצה את כלל הגורמים והאגפים למתן מענה במצבי חירום. לצד זה, אנו נמצאים בהיערכות מוגברת לקראת השלג הצפוי לרדת במחוזותינו. המועצה הנחתה את מזכירי הישובים לדאוג לפתרון תקלות בתחום החשמל, הביוב והמים. אני קורא לכל אחד ואחת מכם להפעיל שיקול דעת נכון בנהיגה בכבישים, ולהיות ערים למצבי מצוקה של אוכלוסיות מיוחדות".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הורה גם הוא היום (שלישי) להקים מטה שלג להתמודדות עם הסופה והשלג הממשמשים ובאים.

בשעות אחר הצהרים הוקם במועצה מטה שלג מיוחד המאגד את אגף החינוך, אגף הבטחון, האגף לשירותים חברתיים, אגף שפ"ע ומזכירויות הישובים, ואף הוקם חפ"ק אחוד של המועצה האזורית שומרון עם צה"ל שיטפל בפתיחת צירים מושלגים וכדומה.

מוקד שומרון שמפעיל אגף הבטחון במועצה יעביר לישובים מידע רציף באמצעות הזימוניות, הודעות ס.מ.ס. וכן באמצעות אתר האינטרנט של המועצה.

בשלב זה הוחלט כי הלימודים לא יתקיימו מחר (ד) בישובים אלון מורה, איתמר, יצהר והר ברכה. בשעות הבוקר תתקיים במטה המועצה הערכת  מצב בה יתקבלו החלטות לגבי הלימודים ביום חמישי. עוד נמסר כי עקב עליית נחל חדרה שבצפון השומרון על גדותיו, נשבר קטע הכביש המוליך לישוב וחריץ גדול נפער באמצעו.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, סיפר על הערכות המועצה: "אנו עם היד על הדופק, ונערכים לתת מענה נכון לקיום לימודים ע"פ ההתפתחויות, לחילוצים ופתרון בעיות כתוצאה מהגשמים המבורכים ומעליית הנחלים הרבים בשומרון על גדותיהם".   מספר הטלפון במוקד השומרון: 1-700-700-106.