מזהיר. דני דיין
מזהיר. דני דייןפלאש 90

דני דיין יו"ר מועצת יש"ע, מסביר בראיון לערוץ 7 על הנסיבות שהביאו אותו להתפטר, "לא אלמן ישראל אני מקווה שהיו"ר הבא יהיה איש צעיר, צריך להצעיר את הנהגת יש"ע. אני מבחינתי ממשיך בתפקיד לתקופת מעבר.

אבל בחרתי להתפטר כדי שאוכל להרגיש חופשי להשמיע את קולי. בניגוד לנשיא המדינה, אני חשתי כיו"ר מועצת יש"ע שזה לא ראוי להתערב במערכת הפוליטית, כעת אני חופשי לומר את אשר על ליבי".

דיין מסביר כי החששות שלו בימים אלה, הם רבים, "קודם כל לא בטוח שנתניהו יבחר לקדנציה נוספת. אני רואה את כל התמרונים של הנשיא, אני רואה את ניסיונות הפוטש של יובל דיסקין שמדליף מידע בטחוני מישיבות סגורות, אני שומע על התככים של חיים רמון, אני צופה בניסיונות האיחוד של השמאל והניסיונות ליצור גוש גדול ויש אפשרות שזה עוד יקרה לאחר הבחירות".

לדבריו גם הימין מחליש בימים אלה את בנימין נתניהו וזה עלול לחזור אליו כבומרנג, "ועדי המתיישבים מפרסמים בימים אלה סרטים שמשווים את נתניהו לאריק שרון, ויש לועדי המתיישבים השפעה רבה. אני מודאג לאן זה יוביל אותנו. את חטאי אני מזכיר היום, ב-1992 הייתי מזכ"ל התחייה, יחד עם גאולה כהן ואליקים העצני הפלנו את שמיר על שטות, הבאנו על עצמנו את אוסלו, היום אנחנו עלולים לעשות את אותם שגיאות. נכון, היה הרס של שלושה בתים במגרון הייתי שם ובכיתי יחד עם המשפחות אבל כשאומרים היום שבגלל מה שקרה במגרון ציפי לבני עדיפה, זה יביא להעלאת ממשלת שמאל לשלטון".

דיין טוען כי הקרע שנוצר בין הליכוד להתיישבות והציונות הדתית עלול להמיט עלינו יחס עוין בקדנציה הבאה, "היו כאן שגיאות של כל הצדדים, הליכוד שגה אבל גם אנחנו, הרי לא ייתכן מצד אחד להתפקד לליכוד, לקבוע אנשים לכנסת לעלות אנשים ולהוריד אנשים ואחר כך לנטוש את הליכוד בבחירות. אם בקדנציה הזאת היו שרים שאהדו אותנו, זה עלול להעלם".

לדבריו מי שטוען שצריך להפיל את נתניהו טועה טעות קשה, "אם ההתיישבות תיתן סטירת לחי לליכוד זו תהיה טעות. אין מישהו כמוני שדיבר בחריפות נגד ההקפאה ונאום בר אילן, אבל במבחן התוצאה, היום אחרי ארבע שנים, לממשלה הזאת הייתה תנופת בנייה גם בגושים וגם בעומק השטח. כמעט בכל יישוב יש תב"עות מאושרות, הסדרת יישובים, קרקעות משווקות. למרות נאום בר אילן האומלל במבחן התוצאה המדינה הפלשתינית לא נראתה רחוקה יותר. צריך לנהוג בתבונה ולעשות הכל כדי שבנימין נתניהו ימשיך להיות ראש ממשלת ישראל, הוא האדם שצריך להמשיך ולהנהיג".

דיין מסיים את הראיון, בציון ההישגים שלו בקדנציה בת החמש וחצי שנים, "נכנסתי לתפקיד עם 260 אלף יהודים ביו"ש, אני מחזיר את המפתחות עם 360 אלף. קיבלתי את התפקיד כשעמדה על הפרק ההתכנסות של אולמרט והיום המדינה הפלשתינית נראית רחוקה מתמיד".