איציק שדמי
איציק שדמיערוץ 7

יו"ר מתיישבי בנימין, סא"ל (במיל.) איציק שדמי, משיב לטענותיו של יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, שקובע שוועדי המתיישבים יגרמו להפלתו של נתניהו ועליית השמאל לשלטון.

"אני מברך את דני דיין על דרכו החדשה, אבל הוא טועה טעות חמורה", אומר שדמי בראיון לערוץ 7, "לא השווינו בין נתניהו לשרון, אנחנו רק טוענים שזה עלול לקרות בעתיד, שנתניהו ינהג כמו שרון".

"נתניהו קורץ לשמאל ולא לימין, והוא עלול ללכת בדרכו של שרון".

לדבריו, הטעויות של נתניהו בקדנציה האחרונה, אינן טעויות מינוריות, "להגיד שמדובר בשלושה בתים במגרון, הרי הרסו את כל מגרון, הרסו שם חמישים בתים, הרסו ישוב. גם לגבי נאום בר אילן, נתניהו עשה אותו בלי להתייעץ עם איש. הוא הפתיע אפילו את מקורביו הטובים ביותר. זה היה מעשה חמור אסטרטגית, ונכון שכיום המדינה הפלשתינית רחוקה יותר מתמיד, אבל לא בזכותו של נתניהו אלא בגלל הפלשתינים. אף אחד גם לא ביקש מנתניהו לצאת עם נאום בר אילן, בעולם ביקשו  להכיר במפת הדרכים".

שדמי מסכים עם דיין שאכן יש בנייה ביו"ש, אך לדבריו זה מעט מדיי ומאוחר מדיי, "בחודשים האחרונים יש שיפור בבנייה, שוחררו כמה דברים. אבל איפה היה נתניהו בארבע השנים האחרונות. הרי היתה כאן הקפאה. במידה מסוימת בממשלת נתניהו לא היה טוב יותר מבממשלת אולמרט. גם באשר לטענות של דיין שמספר המתיישבים גדל מאוד, בהחלט מגיע גם לדיין צל"ש על כך, אבל זה הרבה בגלל שפשוט אי אפשר לעצור את הטרנד של התיישבות ביו"ש".

הוא קובע שהנסיונות לטעון שהימין חוזר היום על הטעות של 92, אינן נכונות, "לו היה היום סיכון שאנחנו מביאים להעלאת השמאל לשלטון, לא היינו תוקפים את נתניהו. אנחנו בעד נתניהו כראש ממשלה, כי הוא יותר טוב מאחרים. אנחנו פשוט חושבים שעכשיו לפני הבחירות זה הזמן להציג את הדרישות שלנו".