בחירות
בחירותפלאש 90

תוצאות סקר גיאוקרטוגרפיה שבוצע אתמול (רביעי) תחת פיקוחו של פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת 'גיאוקרטוגרפיה', מעיד על התייצבות מסויימת במפת המנדטים.

הסקר בוצע כחלק מסדרת סיקרי מעקב שוטפים, ולא עבור לקוח כל שהוא, בקרב מדגם ארצי של 600 מרואיינים בגילאי 18 ומעלה, יהודים וערבים.

טווח השגיאה הסטטיסטית בנסיבות מדגם זה: 4.2% +  ברמת מובהקות של 95%. כמו כל סקרי 'גיאוקרטוגרפיה', גם סקר זה בוצע ממכון הסקרים הממוחשב של החברה, בהתקשרות לטלפונים נייחים וסלולאריים כאחד.

על פי הסקר זוכה רשימת 'הליכוד ביתנו' ב- 34 מנדטים, בדומה לתוצאות בסקרים נוספים שנערכו לאחרונה, וזאת לאחר תקופה ארוכה של היחלשות.

רשימת העבודה, השומרת על מקומה במקום השני, עומדת על 16.5 מנדטים, ולא מצליחה להתאושש מהשפל האלקטורלי אליו נקלעה.

במקום השלישי נמצאת רשימת הבית היהודי אשר נסוגה מעט ל-15 מנדטים, לאחר שבסקרים קודמים של "גיאוקרטוגרפיה" הגיעה עד ל-18 מנדטים.

ה"זוכה" של השבוע היא רשימת "יש עתיד", אשר מתאוששת מהשפל היחסי אליו נקלעה לאחרונה וזוכה בסקר הנוכחי ל-12 מנדטים, תוצאה טובה יותר מסקרים קודמים של החברה.

בש"ס נרשמת גם כן התאוששות יחסית מהשפל אליו נקלעה בשבועות האחרונים, והיא עולה בסקר זה ל-11 מנדטים. "התנועה" של לבני נחלשת מנגד (פעם שנייה בחודש האחרון) ויורדת לשפל של 5 מנדטים. מרצ ממשיכה בנדנדת המנדטים וכעת היא עומדת על 5.5 מנדטים.

הפתעת הסקר היא מפלגת "עלה ירוק" שחברה לתנועה הליברלית, ואשר מתמידה גם השבוע במעבר רף אחוז החסימה וזוכה ל-3 מנדטים.

בזירת המפלגות הערביות זוכה חד"ש ל-4 מנדטים, בל"ד ל-5 ואילו רע"מ-תע"ל ל-3 בלבד.

רשימת 'עוצמה לישראל' ירדה השבוע אל מתחת לאחוז החסימה.רשימת 'עם שלם' מתחזקת בהדרגה, אך גם היא לא חוצה את אחוז החסימה, ובקדימה נרשמת התאוששות מה, אך גם היא איננה חוצה את רף אחוז החסימה.