תוקף. מופז
תוקף. מופזפלאש 90

יו"ר 'קדימה', ח"כ שאול מופז, השתתף היום (שישי) באירוע 'שישי פוליטי' בראשון לציון והתייחס לממשלה הבאה שתוקם לאחר הבחירות.

"אם למפלגות המרכז יהיה סיכוי להרכיב ממשלה, אני שם", הודיע מופז שהוסיף כי "נכון לסקרים היום הסיכוי הזה נמוך ולכן אני בעד ממשלת אחדות לאומית ואני קורא להקמת ממשלה כזו ללא הכוחות הקיצוניים".

לדברי מופז, מפלגת 'הבית היהודי' היא מפלגת קיצונית, "כל אלה שלא רואים בנתניהו מספיק קיצוני הולכים לבית היהודי. זו מפלגה של 'אף שעל'. הם לא מוכנים להסדר ולא מוכנים לפשרה שתביא להסדר ולכן אם לא מתאפשרת קואליציה של המרכז יש לעשות כל מאמץ למרכז את הממשלה הבאה ולהוביל את הנושאים שחשובים לישראל בעת הזו".

מופז המשיך לתקוף את 'הבית היהודי' ואמר על נפתלי בנט כי הוא מנסה "לגרור את הצבא לתוך מערכת הבחירות ולעשות פוליטיזציה לצה"ל. ראינו את זה בתשדירים ועכשיו אורי אריאל עושה מאמץ לגרור את הצבא לתוך המערבולת הפוליטית באמצעות הוועדה לביקורת המדינה. אני מתנגד לכך", הודיע מופז.

יו"ר 'קדימה' התייחס גם למשה בוגי יעלון, המיועד לתפקיד שר הביטחון בממשלה הבאה ואמר כי הניסיון הביטחוני שלו גדול יותר, "הייתי רמטכ"ל, שר ביטחון וממונה על הדיאלוג האסטרטגי. אני מעריך את בוגי – הוא היה פקוד שלי. מיניתי אותו לאלוף פיקוד מרכז, והמלצתי עליו לתפקיד הרמטכ"ל. הוא אדם ראוי מאוד. העניין אינו אישי. יש בינינו הבדלים גדולים מאוד בתפיסות העולם. הוא נמצא ימינה מנתניהו בכל הקשור לנושאים המדיניים והביטחוניים". 

מופז הוסיף, "התופעה של הקיצוניים בממשלת נתניהו תוביל אותנו למציאות שלא תהיה ממנה דרך חזרה. נתניהו כבר הבטיח לתקוף באיראן וצריך להיות מישהו במערכת שיילחץ על הבלמים וייצור את האיזונים הנכונים", אמר.