הרב שי פירון
הרב שי פירוןניסים לב

הרב שי פירון, מס' 2 ברשימת "יש עתיד" של יאיר לפיד ותושב הישוב אורנית שבשומרון, הבהיר את עמדותיו המדיניות בראיון לתוכנית "זוג או פרט" בערוץ הכנסת.

במהלך התכנית תקף הרב פירון את עמדותיה המדיניות של רשימת הבית היהודי, וכינה אותן "סדר יום הזוי שכופר בהנחה הבינלאומית של שתי מדינות לשני עמים וגורר אותנו לסכנה".

הרב פירון הציג את עמדותיו וציין, כי "יש פתרון שמדבר על כך ששתי מדינות לשני עמים זה העתיד של מדינת ישראל, שתי מדינות לשני עמים שכולל במדינת ישראל את גושי ההתיישבות ואת ירושלים".

במענה לשאלה מפורשת של עמית סגל הבהיר הרב פירון, כי "אם שלום אמת יצריך הזזה של ישובים מבודדים אני בעד לעשות את זה", אך סייג וציין כי בשלב זה הסיכוי לשלום אמת בעתיד הנראה לעין איננו גבוה.

הרב פירון ציין עוד, כי בעיניו עדיף הפיתרון של חילופי שטחים, על פי ההצעה שהעלה בעבר אביגדור ליברמן, אך במידה שלא תהיה ברירה לא יהיה מנוס מ"הזזת ישובים", כלשונו.

הרב פירון הוסיף, כי הוא איננו שולל את האפשרות שהסיטואציה הפוליטית תשאיר את מפלגתו באופוזיציה, "לא מן הנמנע ש"יש עתיד" תהיה באופוזיציה ותעשה משם עבודה טובה".

בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי שומרון, אומר בתגובה לדברי הרב פירון, כי "הזזת ישובים זו מילה מכובסת לגירוש יהודים מבתיהם בארץ ישראל. נפלא מבינתי איך בן תורה נותן את ידו ומסכים אפילו להרהור בפשע בלתי מוסרי שכזה. לידיעתו של הרב פירון אותה 'הזזה' מהיישובים הקרויים מבודדים פירושה גירושם של למעלה ממאה אלף איש מבתיהם".