היום הובא למנוחות הרב יעקב בלוי מי שעמד בשלושים השנים האחרונות בראש בד"ץ העדה החרדית וכתב עשרות ספרי הלכה שנחשבים לתרומה אדירה לספרות ההלכה היהודית.

לדברי בכירים בעולם הכשרות מדובר באדם שהיה לאחד המומחים הגדולים בארץ בתחום הכשרות, הוביל את מהפכת הטכנולוגיה בבד"ץ העדה החרדית והכניס שימוש במעבדות מחקר ובטכנולוגיות מתקדמות לטובת עולם הכשרות, הרב בלוי אף הוביל את מהפכת הבריאות ושם דגש על כך שהכשרות תינתן אך ורק למוצרים העומדים בסטנדרטי בריאות מקובלים.

אחד המלווים המפתיעים בדרכו האחרונה היום היה מי שנחשב לסמל בציונות הדתית, איש ארץ ישראל השלמה הרב יהודה עמיחי, העומד בראש 'מכון התורה והארץ'. מסתבר שהרב עמיחי היה מיודד עם הרב בלוי, ואף שהם השתייכו לאסכולות שונות לחלוטין מבחינת השקפת העולם, הם נפגשו כמעט כל חג, ודנו בנושאי הלכה. הרב יהודה עמיחי אף שלח לרב בלוי לבקשתו מחקר בנושא גבולות ארץ ישראל.

הרב עמיחי מוסיף ואומר: "הוא היה אדם של אמת. הוא לא חשש להקל במקום שהיה ניתן להקל גם אם זה היה עלול לצייר אותו כמתירן או מתון, האמת הייתה חשובה לו וכך הוא הוביל את הבד"ץ ב - 30 השנים האחרונות. הרב עמיחי הוסיף: "מדובר באבדה קשה לעולם הכשרות והתורה. איבדתי רב יועץ וידיד".

בבד"ץ העדה החרדית אמרו היום כאמור כי לא ניתן למצוא לו מחליף אולם ההערכות הן שאחד ממשמשיו יחליף אותו. השמות שעולים בהקשר זה הם: הרב גבריאל נויפלד, הרב יהודה כהן או הרב אברהם סטאריק. ב 10 השנים האחרונות דאג הרב בלוי להכשיר לו מחליפים וכעת נשאלת השאלה למי תועבר ההנהגה.