פרס אדיר זיק לסרט המצטיין

עשרות סרטים השתתפו בתחרות הסרטים של בוגרי מגמות התקשורת בחינוך הדתי לשנת תשע"ג. 12 סרטים עלו לגמר והוקרנו בארבעת האולמות של הסינמטק ומרכז מורשת בגין  בירושלים.

בפרס גולשי ערוץ 7 ע"ש אדיר זיק ז"ל זכה הסרט "תלמה וליאון" שהופק באולפנת מעלה לבונה.

מנהלת ערוץ 7, הרבנית שולמית מלמד, אמרה במהלך הטקס, "החלטנו לתת את הפרס לסרט 'תלמה וליאון' כי הוא היה הכי אופטמי. הסרטים השנה היו מאוד יפים ונוגעים ללב. יש סרטים שראיתי יותר מפעם ואפילו מספר פעמים".

הרבנית מלמד ביקשה מבוגרי המגמות לעשות סרטים צנועים יותר, "כל פעם שאנחנו מעלים את הסרטים אני מקבלת פניות מגולשי האתר שהסרטים לא צנועים. אני מבקשת שבשנה הבאה תשתדלו יותר".

מצפייה שלך בסרטים מה ניתן ללמוד על הנוער של היום?

"השנה הסרטים היו מאוד עצובים וטראגים ויכול להיות שזה מה שמעסיק את הנוער או שעצב וסיפור טראגי הוא חומר יותר טוב לקולנוע. בסופו של דבר משנה לשנה הרמה עולה ואני מקווה שבשנים הבאות הסרטים יהיו שמחים יותר".

הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו העניקה את הפרס למקום הראשון לסרט "כתם" שהופק בישיבת למדעים ואומניות בר אילן בתל אביב.

המפקחת על לימודי תקשורת ואמנויות במנהל החינוך הדתי, רויטל זיון שטרן אמרה, כי איכות הסרטים עולה משנה לשנה, "יש התקדמות רבה במקצועיות הצילום, הסאונד והעריכה. אין ספק שרף המקצועיות עולה משנה לשנה. המסר שלנו לנוער הוא, שהם יתעסקו עם עולמות שקרובים לליבם ויביאו חומרים מהעולם היהודי שלהם".