פרופ' דן שכטמן
פרופ' דן שכטמןמארק ניימן, לע"מ.

ח"כ איוב קרא (ליכוד) טוען כי חתן פרס נובל, פרופ' דן שכטמן, יצא נגד בנימין נתניהו תוך שהוא קורא לשמאל להתאחד ולהקים אחרי הבחירות גוש חוסם וממשלת צללים שתביא להפלתו המהירה של ראש הממשלה המכהן.

סגן השר איוב קרא, שייצג בפאנל את מפלגת הליכוד, הגיב לדברי שכטמן ואמר שקריאתו מעידה על תמימותו וחוסר הבנתו את האג'נדה האמיתית המובילה את האישים שנמצאים ברשימות המפלגות אליהן פנה שכטמן מעל הבמה.

קרא גילה לקהל כי להוציא את מר"צ והערבים, כל המפלגות האחרות מתחננות כבר היום מבכירים בליכוד לנהל עמן מגעים על תפקידים כאלה או אחרים בממשלתו של נתניהו ולכן ניתן לראות כבר היום שהן לעולם לא יקריבו את מנעמי הקואליציה על מזבח גוש חוסם כזה או אחר. הצבעה למפלגות הללו רק תעזור לחבריהן להבטיח את מקומם בממשלת נתניהו, תעצים את כוח הסחטנות שלהם, תעלה מיליארדים למדינה, תנפח את הממשלה ותקשה עליה להתנהל ביעילות ולקבל ולהעביר החלטות אמיצות וקשות. 

איוב קרא גם התייחס להתחזקותו של נפתלי בנט בסקרים וטען שרבים מהמצביעים לבנט חושבים בטעות שהצבעה כזאת תחזק את הליכוד מימין. לכל אלה מזכיר קרא שבזמן ההתנתקות מעזה מפלגות הימין הביעו את התנגדותן הנחרצת למהלך אבל אריאל שרון מצא במפלגות משמאל את אלה "שישלימו עבורו את המניין". לכן טוען קרא, יש לחזק את הליכוד ולהגדילו כי רק ליכוד גדול יוכל ליצור התנגדות למהלך כזה מבפנים ולמנוע מראש הממשלה פעולה כזאת אם תעמוד על הפרק. 

דני מגנר, יו"ר אגודת הסטודנטים בטכניון, טוען כי כי דבריו של חתן פרס נובל הוצאו מהקשרם. "אגודת הסטודנטים בטכניון הינה אגודה א-פוליטית ולפיכך ביקשה דווקא מפרופ' שכטמן, זוכה פרס נובל שעומד במרכז הקונצנזוס הישראלי, להנחות את הפאנל. הסכמתו של פרופ' שכטמן להנחות את הפאנל בהתנדבות הוסיפה כבוד רב למעמד ותרמה להצלחת האירוע, אשר כנראה היה הגדול מסוגו במערכת הבחירות הנכחית.
 
פרופ' שכטמן הנחה את הפאנל בצורה מקצועית ומרתקת וזכה לשבחים מכלל משתתפי הפאנל ומקהל הסטודנטים. הפרסומים בתקשורת על כך שפרופ' מחקר דן שכטמן אמר שיש להקים גוש חוסם, או להפיל את נתניהו, הינן שקר מוחלט ותלוש. 
 
פרופ' שכטמן אמר באופן כללי כי 'על כל אופוזיציה להקים ממשלת צללים כדי להיות אפקטיבית'. המילים 'נתניהו', 'גוש חוסם', 'הפלת ממשלה' בכלל לא נאמרו, והדברים מתועדים בהקלטות הוידאו של האירוע. אני מביע חשש עמוק מכך שגורמים בעלי אינטרס, או עיתונאים בלתי אחראים, מנסים לייצר סקופים וספינים על גבו של חתן פרס נובל העומד במרכז הקונצנזוס הישראלי."