בונים בירושלים
בונים בירושליםפלאש 90

משרד השיכון פרסם היום (רביעי) מכרזים לבניית 198 יחידות דיור בישובים אפרת וקריית ארבע שבגוש עציון.

הבוקר פרסם המשרד שני מכרזים, האחד לבניית 114 יחידות דיור בשכונת גבעת התמר באפרת, והשני לבניית 84 יחידות דיור בשכונת גבעת החרסינה בקריית ארבע. מדובר ביחידות שהובטחו על ידי משרד ראש הממשלה לפני כשנה, וכעת משווקים אותן לציבור הרחב.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח לבנות באפרת ובקריית ארבע לאחר ההצבעה על "חוק ההסדרה" באמצע השנה שעברה, שהוביל לפינוי בתים בשכונת בשכונת גבעת האולפנה בבית אל. אז סוכם על יציאה למכרז לבניית 551 יחידות דיור בחמישה ישובים.



ממפלגת התנועה בראשות ציפי לבני נמסר בתגובה למכרז הבנייה החדש :"נתניהו מחריב את יחסיה הבינלאומיים של ישראל ומקריב את האינטרסים הלאומיים שלה בשל שיקולים פוליטיים של ערב בחירות".

"סדר העדיפויות של ממשלת נתניהו כולל את שותפיו הטבעיים לממשלה, הימין הקיצוני והחרדים בתפוח וביצהר, ולא את הרוב הציוני השפוי בישראל בנגב ובגליל. מדיניותו של נתניהו גורמת לכך שישראל מפסידה פעמיים- פעם אחת בהמשך בידודה הבינלאומי ופעם שנייה בהחלשת ההתיישבות והגושים, בחוסר האבחנה שלו בין בנייה מיותרת ומזיקה בהתנחלויות פוליטיות לבין בנייה לגיטמית ושמירה על הגושים", נמסר בהודעת התנועה.

מדו"ח ארגון השמאל הקיצוני "שלום עכשיו" שפורסם הבוקר עולה כי בשנת 2012 אישרה הממשלה יותר מ-1,400 התחלות בנייה חדשות ו-6,000 ש"ח יחידות דיור חדשות, כולן מעבר לקו הירוק.

מהדו"ח עולה עוד כי בתים רבים נבנו בשנה החולפת בהר ברכה, עלי זהב וקדומים, וכן בתקוע ובנוקדים שבגוש עציון.