ראש העיר הנבחר, אורי אוהד
ראש העיר הנבחר, אורי אוהדאתר עיריית פתח תקווה

לאחר קרב ממושך על ראשות עירית פתח תקווה בין אורי אוהד לאוריאל בוסו, מי שהיה סגנו וממלא מקומו החרדי של ראש העיר היוצא יצחק אוחיון, הכריעה אמש מועצת העיריה פה אחד לטובת אוהד.

אורי אוהד, מועמד סיעת 'שיא', שימש במהלך הקדנציה בתפקיד יושב ראש האופוזיציה. למרות ששני המועמדים הכריזו על עצמם כעל מנצחים בטוחים, בימים האחרונים נטתה התמונה הפוליטית לטובת אוהד שלבסוף ניצח פה אחד לאחר שבוסו הסיר מועמדותו.

בשבוע האחרון הבהירה הפרקליטות כי מינויו של בוסו "אינו ראוי" בשל מעורבותו בפרשיות בהן ראש העיר היוצא היה מעורב. עוד הבהירו כי בית המשפט יכריע סופית בסוגיה.

ראש העיר הקודם בפתח תקווה, איציק אוחיון, הודיע לפני כחודש וחצי על פרישה מתפקידו לאחר 14 שנות פעילות ציבורית בעיר. אוחיון סיפר, כי הוא פורש מתפקידו בגין סיבות בריאותיות, אולם יתכן כי הסיבה שבגינה פרש מתפקידו הציבורי, נעוצה בהתקדמות ההליך המשפטי המתנהל נגדו.

פרקליטות מחוז המרכז הודיעה לאחרונה לעורכת דינו של ראש עיריית פ"ת, יצחק אוחיון, ולארבעה מעורבים נוספים, כי הוחלט להעמידם לדין, זאת בכפוף לשימוע.

על פי החשדות עבר אוחיון עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, בגין חלקו ב-3 פרשות שונות שעניינן קבלת שוחד כספי או אחר, בין היתר בתמורה לקידום ענייניהם הפרטיים של אזרחים במסגרת תפקידו הציבורי.

בפרקליטות מציינים, כי על פי החשדות, מעורב גם סגן ראש העיר, אוריאל בוסו, באחת הפרשות שעניינה קידום פרויקט נדל"ן בעיר בתמורה לקבלת שוחד.

תיק החקירה הגיע לראשונה לפרקליטות בחודש מאי 2011 לאחר חקירה גלויה וסמויה שנערכה על ידי היחידה לחקירות הונאה במשטרה (יאח"ה).

תיק החקירה נבדק בפרקליטות באופן מקיף ומעמיק, ולאחר שבוצעו השלמות חקירה במשטרה הוחלט כאמור על הגשת כתב אישום, בכפוף לשימוע.