"השומרון חשוב למדינת ישראל", יאיר שמיר
"השומרון חשוב למדינת ישראל", יאיר שמירצילום: פלאש 90

יאיר שמיר, בנו של ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר ומועמד 'הליכוד ביתנו' לכנסת, סייר השבוע בשומרון כאורחו של ראש המועצה גרשון מסיקה.

שמיר סייר בשומרון יחד עם יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ח"כ חיים כץ (ליכוד), במסגרת פרוייקט סיורי האח"מים ומעצבי דעת הקהל של המועצה האזורית שומרון.

במהלך הסיור, בהובלת סגן ראש המועצה יוסי דגן ובועז העצני מהיחידה האסטרטגית במועצה, ביקרו שמיר וכץ בברקן, בנופים, בחוות גלעד ובישיבת ההסדר שבי שומרון, שם נפגשו עם הרב ראש הישיבה הרב יהושע שמידט. בהמשך היום צפו האורחים אל חומש משכונת מגורשי שא-נור וחומש שביישוב ונפגשו עם לימור סון-הר מלך.

בלשכת ראש המועצה בברקן נועדו האורחים עם ראש המועצה גרשון מסיקה, שסקר בפניהם את אתגרי הבניה והעימות מול העתירות לבג"ץ ומול המכשלות המוערמות על הבניה בישובים.

לאחר מכן סקר דגן בפני שמיר וכץ את המאבק התודעתי והציבורי מול ארגוני השמאל הקיצוני, המשמיצים, כלשונו, את ההתיישבות בארץ ואת מדינת ישראל בחו"ל, .בהמשך סיירו באיתמר וברחלים וסיימו בישוב הר ברכה, במפגש עם ראש הישיבה ורב הישוב הרב אליעזר מלמד.

"השומרון ניחן באיכות של מזג אויר, נופים ואנשים. השומרון חשוב למדינת ישראל ומהווה חלק ממנה. כך היה בעבר, וכך נעשה שהיה גם בעתיד", אמר שמיר בתום הסיור.

ח"כ חיים כץ סיפר כי "כשמגיעים לשומרון רואים את ארץ ישראל בשיא תפארתה. הבניה ביהודה שומרון היא הציונות של ימינו, ונדאג שהיא רק תוסיף ותגדל".