פרקליטות המדינה הורתה למשטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית בחשד להסתה בעקבות פרסומים בגנותם של חיילי וקציני צה"ל ברשת האינטרנט.

כזכור, הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף דני עפרוני, פנה לאחרונה למשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים וביקש ממנו לפתוח בחקירה לאחר שבשבועות האחרונים הגיעו לידיעת צה"ל, תלונות על מסע הסתה שהתנהל ברשת האינטרנט נגד מג"ד בצה"ל וקצינים בכירים נוספים, על רקע מעורבותם, לכאורה, בפעילות מבצעית אשר במהלכה נהרג פלסטיני.

תמונותיהם של הקצינים הועלו לרשת לצד גידופים ואיומים על חייהם שהופנו גם כלפי משפחותיהם.

פרקליטות המדינה ציינה כי היא רואה בחומרה רבה את התקיפה הפרסונאלית נגד חיילי ומפקדי צה"ל, תוך האשמתם, בעקבות פעילות מבצעית בה היו לכאורה מעורבים במהלך שירותם.

כמו כן, צוין כי יש צורך במיגור תופעות כגון אלה מקרבנו, ואין להסכים למצב בו יש ניסיון להחליף את מערכת החקירה הצבאית. עוד נטען כי רדיפה אישית מעין זו, עלולה אף לסכן את ביטחונם האישי של אותם חיילים שפרטיהם מתפרסמים.

הפרקליט הצבאי הראשי פנה בתחילת השבוע למשנה ליועמ"ש לממשלה לתפקידים מיוחדים בבקשה לפתוח בחקירה פלילית כנגד ארגון אשר הפיץ סרטונים בו נצפים, פעילי ימין במדים הקוראים לסרב פקודה, והמסיתים לפעול לשיבוש פינוי יישובים מתוך הצבא אף תוך פגיעה בחפים מפשע.