חברי כנסת של יהדות התורה
חברי כנסת של יהדות התורהפלאש90

כפי שדיווחנו אמש בערוץ 7, הרב אויערבאך אכן החליט על תמיכה בלתי מסויגת במפלגת יהדות התורה והבוקר (ה') פורסם בעיתון 'הפלס' ובעיתון חסידי גור 'המודיע' מכתבו המביע תמיכה בה

"רוצים לבטל תורה מישראל, להכרית קול יעקב מבתי מדרשות", הסביר הרב אויערבאך את תמיכתו ביהדות התורה. בכך, כאמור, מסתיימת הסאגה סביב מפלגת 'נצח' שרשימתה הוגשה לוועדת הבחירות המרכזית עם הגשת הרשימות.

עוד נקרא ההציבור במכתב: "לא לחשות ולא להתמהמה אלא כל אחד יעשה מה שביכולתו לבטל הגזירות ולעמוד על המשמר שלא ליפול ברשת לשון חלקלקות ופיתויי זהב וכסף. כולנו נחלץ חושים לפעול בכל מקום ולהצביע ג' למען שלוחי ציבור אשר קבלו על עצמם לעשות מלאכתם מלאכת שמים נאמנה, לעמוד על המשמר בלי שום פשרות וויתורים".

כזכור, בעקבות חילוקי דעותֲ  בתוככי הציבור הליטאי סביב מנהיגותו של הרב שטיינמן, מאבקים שהולידו את היומון החרדי 'הפלס', הוקמה, ערב הגשת הרשימות, מפלגת 'נצח' שזוהתה עם חצרו של הרב אויערבאך. למרות הניסיונות הרבים להביא להרגעת הרוחות ולאחדות השורות בציבור הליטאי, העלו המאמצים חרס.

מי שהביא לתפנית היתה חסידות גור, שבאמצעות נציגה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, רוככו חילוקי הדעות. אחת הנקודות עליהן עמד הרב אויערבאך היא שבסוגיית גיוס בני הישיבות תושמע עמדתו (הידועה כחריפה יותר על פני עמדתו של הרב שטיינמן).

על פי דיווחים שונים, הבטיח ליצמן לרב אויערבאך כי לפני כל הכרעה בסוגיה הרגישה תושמע עמדתו של הרב אויערבאך.

אמש פקד האדמו"ר מגור את מעונו של הרב אויערבאך. בתום הפגישה העריכו מקורבי הצדדים כי הרב אויערבאך יקרא להצביע לרשימת יהדות התורה – מה שאכן התממש.