גבעת אסף. ארכיון
גבעת אסף. ארכיוןפלאש 90

גאולה הרשקוביץ', אמו של אסף הרשקוביץ הי"ד, ורעייתו של אריה הרשקוביץ הי"ד, השיקה הערב בישיבת נתיב מאיר בירושלים, ספר לזכרם.

בראיון ל'ערוץ 7' היא מספרת על הפרויקט המיוחד. "כל השנים חשבתי לכתוב ספר, אבל אף פעם לא רציתי לכתוב ספר עם הרבה מלל. רציתי ספר אלבומי, עם המון המון תמונות צבעוניות, ספר שאוכל לתת לנכדים ולנינים, שידעו מי היו אריה ואסף, מה הם עשו, איך נרצחו ומה עשינו אחרי לכתם. ראיינו את כל המשפחה ואת הבני דודים, הספר הוא בן 180 עמודים".

גאולה לא הפסיקה בשנים האחרונות בפעולות הנצחה לזכרם. "בנינו בעפרה שכונה על שם אריה, "גינות אריה". היא הייתה שלוש שנים על הקרקע, עד שאריק שרון הערים עלי ופינה את השכונה. אבל היסודות של בתי הקבע עדיין שם, והם מחכים ליום שנחזור לשם. שכונת גבעת אסף על שם בני הבכור, עם 25 משפחות, כולל אברכים, מאה ילדים ויישוב פורח. חנכנו בעפרה גם את גינת אריה, מקום לפיקניקים ולאחרונה גם כרם גפנים".

היא מסבירה שלמרות השנים שחלפו, היא לא יכולה לשבת בשקט. "נכון ששיקמתי את עצמי, אבל זה לא אומר שאפשר לסתום את שני החורים הענקיים שנמצאים אצלי בלב. אני לא יכולה לשבת בשקט, כל הזמן חושבת מה לעשות עוד".

גאולה מספרת ששני בניו של בנה הבכור אסף, גרים היום יחד עם אמם באנגליה. "אסף התחתן בזמנו עם הילה, שהיא מאנגליה, הם ילדו בן ובת. כשאסף נרצח הם היו בני שלוש וחמש, היום הם בני חמש עשרה ושבע עשרה. הילה חזרה לאנגליה ונישאה בשנית. הילדים גדלים שם, ואנחנו פוגשים אותם המון".