רון נחמן
רון נחמןערוץ 7

צער כבד עם לכתו של ראש עיריית אריאל, רון נחמן ז"ל, מראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ״איבדתי היום חבר יקר ושותף לדרך. רון היה פטריוט ציוני גדול. אהבתי אותו מאוד. בחזונו הוא הקים את אריאל, ובנה אותה לעיר ואם בישראל. הוא היה מחויב בכל נימי נפשו לתקומת היהודים בארצם ולבניית עיר פורחת בשומרון.

עד הרגעים האחרונים הוא פעל לחזק את אריאל ולפתח אותה. לאחרונה כששוחחנו אחרי ההכרה באוניברסיטה באריאל הוא הביע את התרגשותו העמוקה מיעד נוסף שהשיג למען ההתיישבות בישראל".



שר הביטחון, אהוד ברק, אמר "רון נחמן היה מנהיג, אדם סוער וחבר שבנה את אריאל כמעט יש מאין. הוא היה איש ציבור נחוש שפיו וליבו תמיד היו שווים. במשך שנים נאבק לחיזוק ופיתוח עירו ביושר ובאמונה יוקדת, תוך מאבק במחלתו הקשה, יהי זכרו ברוך".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת אמרה "רון ז"ל היה לי לאורך השנים חבר יקר ושותף אמיץ לדרך. הוא היה אדם ערכי שאהב את ארץ ישראל ועם ישראל, ותמיד נזכור את תרומתו האדירה להתפתחות ההתיישבות יהודה ושומרון בכלל והעיר אריאל בפרט. הוא ניחן באישיות יוצאת דופן שאפשרה לו גם ברגעי המחלה הקשים להמשיך בעשייתו הציבורית למען תושבי אריאל עם חיוך רחב, חוש הומור ונדיבות רבה. יהי זכרו ברוך".

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, אמר "ההתיישבות בארץ ישראל איבדה היום אחד מבניה המובחרים. לכתו של רון נחמן הינה אבידה לתנועת ההתיישבות ולארץ כולה. רון פעל כל חייו בשם זכותנו על הארץ לא ע"י אמירות וסיסמאות ריקות כי אם ע"י פעולות ומעשים. ההתיישבות ביו"ש איבדה היום את שגרירה הטוב ביותר", אמר.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, אמר "רון שהיה דור שלישי לבוני הארץ, לא רק חלם על בניין הארץ, אלא גם הגשים. אין אנשים רבים, כמו רון נחמן שהטביע את חותמו על תולדות ההתיישבות. רון היה איש הגשמה, שבנה יש מאין עיר בישראל."

ריבלין הוסיף: "רון לא בנה את הארץ מתוך שנאה או רצון לפגוע בעם אחר, אלא היה מאותם מגשימים שבנו את הארץ מתוך אהבה ואמונה. רון היה ויישאר סמל לאדם שנאבק להגשמת החלום הציוני, מול מכשולים גופניים ולחצים מבית ומבחוץ, ויכל להם. יהי זכרו ברוך". 

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מסר "רון נחמן היה נשמה ענקית, הוא יחסר לי מאד. אין עוד רבים שיש להם הזכות לבנות עיר שלמה בישראל, וזכות נדירה היא לו. הוא לימד אותי את הביטוי 'אינך יכול לעולם להיות כובש בבית שלך', ואנו נשבעים היום להמשיך בדרכו".