רצה לבטל. ריבלין
רצה לבטל. ריבליןצילום: פלאש 90

קמפיין תעמולת הבחירות של הליכוד בבחירות לכנסת ה-19 ממוקד ברובו בהתקפות אישיות נגד המפלגה המתחרה בתוך אותו גוש, מפלגת "הבית היהודי".

בין השאר ממוקד הקמפיין במתקפה על תופעת "הדרת הנשים" במפלגת הבית היהודי, תוך ניסיון להשתמש בציטוטים מהעבר נגד חבריה של הרשימה ובראשם מי שמוצב במקום הרביעי, הרב אלי בן דהן.

ה"פשע" שמצאו אנשי הליכוד ברב בן דהן, הוא רצונו "לבטל" את הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת (למרות שמי שיעיין בכתבה המדוברת, באתר ערוץ 7, יגלה שלא זו היתה ההצעה).

אולם מה ששכחו בליכוד לספר, הוא שהרעיון לבטל את הוועדה לקידום מעמד האישה היה דווקא של אחד הבולטים ברשימת הליכוד, יו"ר הכנסת בעבר ובהווה, ראובן ריבלין.

בשנת 2003 הצליח ריבלין לקומם עליו את ארגוני הנשים וגם נשים בתוך מפלגתו, כאשר הודיע כי הוא מבקש לבטל את הוועדה, כמו גם כמה ועדות נוספות, וזאת בכדי לייעל את עבודת ועדות הכנסת.

ריבלין אמנם כשל במשימתו, אולם ככל הנראה לא תראו את תמונתו בקמפיין של מפלגתו לצד תמונתו של הרב אלי בן דהן.

מלשכת יו"רא הכנסת נמסר בתגובה לדברים, כי "אנחנו רואים זאת בחומרה שייצוגה של עמדת יו"ר הכנסת נעשה בהסתמך על ידיעה עיתונאית ממוחזרת מלפני עשר שנים וללא פנייה ישירות אלינו לקבלת תגובה. חבל שאתם בוחרים לשרבב את יו"ר הכנסת לדיון לא לו.

למען הסר ספק, ה'כותרת' המיובאת מתייחסת לרפורמה כללית במערך הוועדות שהייתה על סדר יומו של ריבלין בקדנציה הקודמת שלו כיו"ר הכנסת לפני עשור. רפורמה זו לא כוונה כנגד הוועדה למעמד האישה אלא לצמצום מערך הוועדות תוך מיזוגם למספר מצומצם של וועדות "אב" מרכזיות. כבר ב2003 לאחר בחינה ראשונית של הדברים  הודה יו"ר הכנסת ששגה. את עמדתו זו הביע ריבלין בכנס היועצות לקידום מעמד האישה ואמר שלדעתו הוועדה לקידום מעמד האישה הייתה צריכה להיות כבר בכנסת הראשונה ובכל מקרה ועדה זו  תהיה חלק מההרכב  הקבוע של 12 הוועדות המכהנות בכנסת.

חשוב לציין שחה"כ ראובן (רובי) ריבלין היה בעצמו חבר פעיל בוועדה למעמד האישה בכנסת ה-14. כיו"ר הכנסת הוא מקפיד להופיע באירועים מרכזיים של הוועדה ונותן לה את תמיכתו וסיועו".

כתבה על המהלך משנת 2003 (צילום מסך מאתר YNET)