ספרי הרב עובדיה נשרפו באור יהודהיוני קמפינסקי

פחות מ-48 שעות לפני פתיחת הקלפיות מתחממת מערכת הבחירות, ובתוכה גם פעולות אלימות ואלימות למחצה אשר מעוררות את דאגת הפעילים.

פעילי ש"ס באור יהודה מצאו במטה המפלגה בעיר עותקים שרופים של הספר "ילקוט יוסף", סדרת ספרי קודש שכתב בנו של הרב עובדיה יוסף, הרב יצחק יוסף.

אריה דרעי, מספר 2 בש"ס, נסע מיד למקום האירוע כדי לקרוא תהילים עם רבני העיר. ש"ס הגישה תלונה במשטרה שבודקת את נסיבות האירוע.

השר אריאל אטיאס, יו"ר מטה ההסברה של ש"ס מוסר בתגובה, כי "תנועת ש"ס מביעה זעזוע מחילול הקודש. זוהי תוצאה של הסתה של חודשים לכל אורך מערכת הבחירות כנגד מרן הרב עובדיה יוסף, תנועת ש"ס ומה שהם מייצגים. ראינו בעבר שמילים יכולות להפוך למעשים וכעת אנו עדים לכך שוב. זוהי פגיעה בכבוד התורה ובכבודו של מרן. הדבר הזה מזכיר מראות שהעם היהודי מעדיף לשכוח. כמו בעבר המעשה הנפשע הזה לא ירפה את ידינו להמשיך ולהוביל את המאבק לשמירה על הזהות היהודית של המדינה ומניעת התבוללות".

מתנועת "כח להשפיע" אשר חבריה הואשמו ע"י ש"ס בקשר למעשה נמסר בתגובה, כי "לאחר בירור התברר כי האדם ששרף לא קשור למפלגת ה"כח להשפיע" לא במיישרין ו/או בעקיפין. רק פעיל של ש"ס יכול לשרוף מכיוון שהם חשודים על ניסיון רציחה, אלימות איומים ומקל וחומר על שריפה. אנו מוקיעים את המעשה הנפשע והנתעב הזה. לידיעתכם, פעילי ש"ס קורעים דברי תורה של הרב אמנון יצחק שליט״א המופצים בבתי כנסת בעלוני גנזי המלך. בשביל לומר שזה פעיל של כח להשפיע צריך להגיד את שמו ולפרסמו ולהבהיר איך הוא קשור למפלגתנו כדי שאנחנו נאשר אם הוא שייך לכוחותינו ולא זה לשון הרע והוצאת דיבה. במקרה זה אין ספק שהאדם שביצע לא קשור למפלגתנו. משיחת ד"ר אליהו שיפר - עו"ד, עם עו"ד עוזי אהרון (פעיל ש"ס) התברר שלעו"ד עוזי אהרון אין אפילו ראשית הוכחה שיש קשר למפלגתנו".

בתוך כך כתובות גרפיטי עם הכיתוב "יגאל עמיר צדק" רוססו על הקירות החיצוניים של מטה "התנועה" ברחוב המסגר בתל אביב. הכתובות התגלו הבוקר על ידי עובדי המטה, שהגיעו הבוקר לעבודה במטה וזיהו את הכיתוב בשני מקומות שונים בחזית הבניין.

יו"ר המפלגה ציפי לבני התייחסה לריסוס הכתובות ואמרה "הכתובת שנמצאה כאן הבוקר, מרוססת על קירות המטה, מחדדת את ההבנה על מה המאבק הזה - אני לא הצבעתי לרבין אבל הוא היה ראש הממשלה שלי ואף אחד לא ירצח כאן את הדמוקרטיה שלנו או את החלום הציוני שלנו. אנחנו יכולים לתרגם את הדבר גם למעשים והמהות היא - אנחנו או הם ואנחנו זו התנועה".