אמסלם מאשים, הבוקר בכנס ירושלים
אמסלם מאשים, הבוקר בכנס ירושליםניסים לב

חבר הכנסת הרב חיים אמסלם, יו"ר תנועת 'עם שלם' תוקף בדברים קשים את התנהלותה של ש"ס העושה לדבריו שימוש ברב עובדיה יוסף "כמכונת ירייה היורה לכל מה שזז", ובעיקר לכל מה שאינו מזוהה עם ש"ס. בכך לדבריו פוגעת ש"ס ברב עצמו ובכלל עולם התורה.

את הדברים אומר הרב אמסלם ביומן ערוץ 7 בעקבות דבריו הקשים של הרב עובדיה יוסף נגד 'הבית היהודי', דברים בהם הטיח כי אין מדובר בבית יהודי אלא בבית של גויים כלשונו. הרב אמסלם משוכנע שדבריו אלה של הרב יוסף נאמרים בעקבות מידע שצמרת ש"ס מלעיטה בהם אותו ומטעה אותו מתוך אינטרסים פוליטיים צרים.

הרב אמסלם טוען כי כל אותם שלא האמינו לדבריו רואים כעת כיצד הרב עובדיה יוסף מולעט עד כדי הסתה הנמשכת והולכת עד לדבריו האחרונים של הרב. "אני מאוד דואב על מה שעושים לרב עובדיה. כואב לי ולרבים על שהפכו את הרב עובדיה יוסף כלי שרת בידי עבריינים חסרי מצפון".

הרב אמסלם תוהה כיצד ניתן להכריז כי כל מי שאינו מצביע ש"ס כופר? "אלו מעשים שלא ייעשו", הוא קובע.

בהמשך דבריו מגדיר הרב אמסלם את שריפת ספריו של הרב עובדיה כ"רשעות חסרת מעצורים". הוא עצמו שחווה אך לפני שבועיים שריפה פומבית של ספריו, אינו יכול להעריך כעת מי עומד מאחורי המעשה החמור, אך לדבריו מבצעי המעשה מזלזלים בתורה ובתלמידי חכמים גדולים כקטנים.

הרב אמסלם קובע כי הפוליטיקה החרדית מבית מדרשה של ש"ס עוברת כל גבול במסכת ההשחתות שהיא מבצעת. הוא מספר על ההסתה היומיומית שהוא עובר לצד השחתת שלטים, ציוד ועוד. "אין כבר הלכות גזל, אין כבר הלכות לשון הרע. אריה דרעי חוזר ומאשים אותי בדברים שאני שב ואומר שלא אמרתי. הוא שוב מספר שאני תומך בנישואים אזרחיים ובתחבורה ציבורית בשבת למרות שאני שב ומכריז שאינני תומך בכך".

באשר לסוגיית הנישואים האזרחיים מזכיר הרב אמסלם כי מי שעמד מאחורי רעיון זה היה דווקא הרב בקשי דורון. "אני אומנם מתנגד לרעיון, אבל להגדיר את מי שתומך בו ככופר? מה, הרב בקשי דורון כופר חלילה?".

לדבריו הנהגת ש"ס מסיתה את הרב עובדיה יוסף להתבטא נגדו, נגד הרב אמנון יצחק וכעת נגד הבית היהודי. הוא מזכיר בדבריו כי גם בינו לבין הבית היהודי קיימות מחלוקות, אך מחלוקות אלה מעולם לא הגיעו לכדי השמצות ופגיעות הדדיות. "משתמשים ברב עובדיה יוסף כבמכונת ירייה שיורה כלפי כל מה שזז. אני מבקש עיזבו את הרב עובדיה שעבר אירוע לא מזמן. במקום שהוא יהיה רב לכלל ישראל הופכים אותו לרב של מפלגה שעומדת להתרסק".

להערכתו של הרב אמסלם מאחורי השימוש הבוטה ברב עומת פאניקה של ראשי ש"ס המונהגת לדבריו בידי עבריינים. באשר לאמירתו זו הוא מדגיש כי אינו מתייחס רק לאריה דרעי שהורשע וישב על כך בכלא אלא לשיטה כולה בה פועלת המפלגה.

הוא מזכיר כי כחלק מהמפלגה הכיר היטב את הקמפיינים שניהלה ש"ס בשתי מערכות הבחירות הקודמות, ומעולם לא התנהל קמפיין שכזה. "הרב עובדיה הוא פוסק בממד ענק, וכעת הוא הפך לרבם של אנשי ש"ס. כך הם הזיקו לעולם התורה ולפסקים שלו. וכי אם אני לא מש"ס איני צריך ללמוד בספרי הרב עובדיה? וכי אם אינני מהבית היהודי איני צריך ללמוד מספרי הרב קוק חלילה? הם הופכים את התורה לקרעים קרעים. הפוליטיקה מסמאה את עיניהם. זה חילול ה'".

בהמשך דבריו מתייחס הרב אמסלם גם לקמפיין הגיור של ש"ס ומספר שהוא עצמו "יושב בצד וצוחק" שכן לטעמו כל המתקפה בנושא זה אינה אלא בורות של ראשי ש"ס. "דרעי וחבריו בורים", הוא קובע ומנמק בציינו כי הרב עובדיה יוסף הוא העומד בראש ההקלות ההלכתיות שנועדו להכשיר את דרכם של גרים לעם ישראל. "מי שחתם על 4600 גיורים זה הרב עובדיה. מי שגייר בסיטונות ועמד תחת מתקפה והחרמה זה הרב עובדיה. יש כאן עוול שגובל באיסור של ההיפך מ'ואהבת את הגר', אבל הם בורים".

בהתייחסו לשמועות ולפיהן בכוונת ש"ס להטיל ווטו קואליציוני נגד כניסתו לממשלת נתניהו הבאה, אומר הרב אמסלם כי רעיון שכזה "מתאים להם. דרך הכוחניות והפסילות מתאימה לש"ס".

לדבריו על ממשלת נתניהו הבאה יהיה לפתור שורה של סוגיות משמעותיות לעם ישראל שלא ניתן יהיה לקדמן כשש"ס ויהדות התורה ניצבות כאבן רחיים על צווארה של הממשלה. בין המשימות הוא מזכיר את סוגיית השוויון בנטל, הגיור ומשימות נוספות שלדבריו ניתן יהיה לקדם בממשלה ציונית שלא תכלול בראשית דרכה את המפלגות החרדיות, ורק לאחר שתושלמנה המשימות הללו יוכל נתניהו להזמין לממשלתו את ש"ס ויהדות התורה.