ראש הממשלה ברחלים
ראש הממשלה ברחליםמוא"ז שומרון

בליכוד מבינים כי בבחירות הללו קולות רבים של מתיישבים ינועו לכיוונו של נפתלי בנט, ובעקבות כך המערך האסטרטגי של הליכוד השקיע מחשבה רבה כדי לקבל קולות רבים בהתיישבות.

בין היתר ביקר נתניהו במרכז השומרון וביישוב רחלים, שם אמר לתושבים כי "אם התמיכה תקטן, עתיד הממשלה יהיה בסכנה ואז עתיד ההתיישבות גם הוא יהיה בסכנה. בסיס ההתיישבות הוא בתמיכה שלכם ברשימה המאוחדת של הליכוד ישראל ביתנו. עם התמיכה שלכם נוכל להמשיך בעשייה למען ההתיישבות. אני סומך עליכם שתביאו גשם של פתקי מחל לקלפי".

בתנועת "קוממיות" רואים בדברים אלו איום מרומז כלפי ההתיישבות. לדברי אנשי התנועה לא יתכן כי ראש הממשלה מאיים על תושבי יש"ע כי אם לא יצביעו לו הוא יקטין את התמיכה בהתיישבות.

"ביבי נבחר כדי לממש מדיניות אוהדת התיישבות ולא כדי לספסר בהתיישבות" אומרים בקוממיות, "לגיטימי כי ראש ממשלה כמו כל פוליטקאי יבוא לשכנע ולבקש תמיכה אך אנו רואים פסול עקרוני בכך שנתניהו קושר בין אג'נדה ציונית לבין כמות קולות".

יו"ר קוממיות, מוסא כהן, אומר כי "לא היה עולה על הדעת כי ראש ממשלה יאמר לתושבי תל אביב, שאם לא יצביעו לו הוא יקטין את היקף התמיכה בעיר. זה לא ראוי ומנוגד לשליחותו של ראש הממשלה, בטח ובטח כאשר מדובר בנכס לאומי כמו ההתיישבות ביהודה ושומרון".

בקוממיות הפיקו היום סרטונים הקוראים למנהיגי הליכוד: נתניהו, סער, דני דנון וציפי חוטובלי לא לספסר בארץ ישראל. הסרטונים מתפרסמים ברשת ובאתרי המדיה השונים.

נזכיר כי אין זה הקמפיין הראשון של קוממיות ערב הבחירות. בשבוע שעבר פורסם סרטון מטעמה המוחה על כבודם של רבני התנועה לאחר ההתקפות של קמפיין הליכוד נגד הרבנים. סרטון זה זכה לכ- 20,000 צפיות.