הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהושלומי שלמוני

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, מספר לערוץ 7 על אורחותיו של אביו, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, ביום הבחירות, "אבא עליו השלום, מיד בבוקר לאחר ותיקין, הוא היה מצביע, ומתפלל אחר כך כל היום, שהקב"ה ייתן בליבנו, בלב כל עם ישראל את הבינה והאומץ לקבל החלטות נכונות שיביאו גאולה לעולם".

לדבריו הרב אליהו זצ"ל, קרא תמיד להצביע מתוך שמחה, "כמו שתפילה צריכה להיות מתוך שמחה, ולא מתוך עצבות או עצבנות. ככה גם שמצביעים צריכים לחשוב שאנחנו הולכים קדימה, ולא להצביע מתוך עייפות או עצבנות. יש  כאלה שאומרים, שצריך לירוק על הפתק ולהצביע. אני אומר הפוך, צריך להיות בגישה חיובית, שיש כל כך הרבה מפלגות טובות וקשה להכריע, כי הרי כולם רוצים שיהיה טוב".

הרב אליהו, קורא לציבור להצביע הצבעת אמת שלא מתחשבת בהבטחות או איומים, "אדם שבוחר, צריך לדעת שהוא עומד מול הקב"ה. יש רבנים שאומרים דברים, אבל צריך להתחשב במה שאומר לנו הקב"ה. שאל את עצמך מה ה' רוצה ממך למען התורה, למען ארץ ישראל ולמען אחדות ישראל. לא להתחשב במה שמאיימים או לוחצים עליך, חשוב מה טוב לעם ישראל. ההחלטה של כל פרט ופרט מאיתנו היא משמעותית, כי אם בחרנו מנהיג טוב, כל העם מרוויח ולהפך אז חלילה כולנו משלמים על כך".