יו"ר הרשות הפלסטינית. אבו מאזן
יו"ר הרשות הפלסטינית. אבו מאזןפלאש 90

פרופ' אלכס בליי, ראש המרכז לחקר המזרח התיכון באוניברסיטת  אריאל, לשעבר יועץ ראש הממשלה לענייני ערבים, מקווה שלאחר הבחירות, תקום פה ממשלה שתעצב סדר יום חדש.

"כרגע לכולם ברור, שאין היום פרטנר. קיבלנו אתמול תזכורת ממכחיש השואה, אבו מאזן, שהתראיין בערוץ הטלוויזיה הלבנוני, אל מיידן, וטען שם, שמנהיגים ציונים היו בקשר עם הנאצים, והם אלה שדחקו בהם להרוג את היהודים כדי שתהיה להם עילה להקים את מדינת ישראל. עם איש כזה שגם טוען שבשואה נהרגו כמה מאות אלפים, אסור לדבר", אומר בליי לערוץ 7.

לדבריו, הממשלה הבאה תצטרך לדבר פחות ולעשות הרבה יותר, "בעידן שבו הצד השני בונה איפה שהוא רוצה וליהודים אסור, אנחנו חייבים לשנות את כללי המשחק. להגביר את ההתיישבות  ביו"ש כדי ליצור עובדות בשטח. ליישב את כל השטחים שמהווים גבולות בטחון עבורנו, מקומות שמשם הותקפנו בעבר".

פרופ' בליי טוען כי משא ומתן לצורכי תדמית ויחסי ציבור, לא הוכיח את עצמו כיעיל, "יחסי ציבור ותדמית, הם דבר חשוב, אבל יותר חשוב זה לייצר עוצמה ולהרתיע את האויבים שלנו. עובדה שהיום גם אם אנחנו לא הכי פופולאריים בעולם, אף אחד לא מתעסק איתנו, כי הצבא והמדינה דואגים לכך שזה לא יקרה".

בליי מנצל את הראיון כדי להיפרד מראש העיר רון נחמן ז"ל, "הוא היה ידיד אישי שלי, קיבלתי את הבשורה הקשה והצפויה בצער רב, זו אבדה גדולה מאוד. רון נחמן עשה ימים ולילות כדי שאריאל תתפתח. אולי עכשיו אפשר לומר שקללת ההקפאה הביאה למהפך באריאל, והיום יש כאן בנייה גדולה מאוד. גם ההכרה באוניברסיטה תוסיף הרבה סטודנטים וגם מקומות עבודה בעיר, החזון של רון נחמן סוף סוף יתגשם".