בצה"ל שומרים על הסביבה
בצה"ל שומרים על הסביבהדו"צ

הממונה על איכות והגנת הסביבה בחיל החימוש בפיקוד המרכז, רס"ר משה דדון, סיפר בראיון לערוץ 7 על המאמץ הגדול לשמור על הסביבה ועל שיתוף הפעולה מצד החיילים.

דדון סיפר כי בתור היחידה הממונה על תיקון כלי הרכב ביחידות השונות בפיקוד מרכז, "אנחנו נדרשים לתת מענה לא רק לרכבים הנמצאים בבסיסים מסודרים, אלא גם ליחידות הנמצאות בשטח".

כדוגמא לשמירת איכות הסביבה סיפר דדון כי בחלק מהתיקונים יש צורך לשפוך את השמן הנמצא במנוע של הג'יפ, הנגמ"ש או הטנק, "לצורך כך אימצנו כלי קיבול המיוחד לכל סוג רכב ואת השמן אנחנו שופכים לתוך הכלי הזה, ישירות ממיכל השמן שברכב, כך שהשמן לא נשפך על הקרקע ולא מזהם את הסביבה".

"אנחנו מדריכים את החיילים ומסבירים להם על איכות הסביבה, על משמעות שפיכת השמן על הרצפה ועוד אבל אם אתה לא נותן לו פתרון אז אין לו ברירה אלא לשפוך את השמן על הרצפה", ציין דדון, "לכן אימצנו את הכלים המיוחדים וכך נחסכת פגיעה רבה בסביבה".

דדון ציין כי שיתוף הפעולה עם החיילים מאוד פורה, "החיילים מאוד מודעים לסביבה. הם חיילים שכבר מהגן חינכו אותם לשמור על הסביבה".

אחד הפרוייקטים של חיל החימוש בפיקוד מרכז, הוא הקמת פארק סביבתי, "עשינו תחרות בין כל יחידות החימוש הפזורות בארץ וכל קבוצה בנתה מיצג מחומרים שיצאו משימוש והציגה אותו בפארק". 

"אחת היחידות", סיפר דדון, "הכינה אריה שהוא סמל הפיקוד, מחומרי ברזל וחומרים ממוחזרים. חוץ מהמחזור החיילים מרגישים גם עשייה וכך החיילים מתחברים יותר לנושא איכות הסביבה".