אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

יחידת 'להב 433 אתגר' של המשטרה מנהלת מזה מספר חודשים חקירה סמויה בפרשה שעניינה העברת חלקי רכב גנובים באמצעות משאיות במסווה של העברת "סחורה חוקית" משטחי הרש"פ לשאר חלקי ישראל ולרצועת עזה.

מממצאי החקירה עולה כי מספר חשודים בני משפחה אחת בחברון, משמשים כמעין "חברת הובלות" המעבירה חלקי רכב גנובים משטחי הרש"פ לשאר חלקי הארץ ולרצועת עזה ב"חזות" של חלפים חוקיים.

על פי החשד מדובר בכלי רכב חדישים שנגנבו מישראלים, הועברו לשטחי הרש"פ, שם פורקו וחלקיהם הועברו חזרה אל מחוץ לשטחי הרש"פ, כמו גם לרצועת עזה.

על פי החשד, הציגו הנהגים תעודות וחשבוניות מזויפות עבור הסחורה הגנובה, כך שחלקי החילוף החשודים כגנובים הוצגו כחוקיים וכך עברו את המחסומים ואת הבדיקות השונות.

עוד נמסר מהמשטרה כי לעיתים הוחבאו החלקים הגנובים תחת ריהוט הנחשד אף הוא כגנוב. כמו כן עולה מהחקירה כי הכנופיה הפעילה מספר ערבים ישראלים, תושבי מזרח ירושלים, כנהגים שהובילו את הסחורה הגנובה במשאיות השייכות למשפחה, תוך שימוש באישורי הכניסה החוקיים שלהם לביצוע העבירות במשותף.

חשד נוסף העולה הוא כי הכנופיה הייתה מעורבת בהתפרצויות רבות וגניבת ריהוט רב מבתים.

בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו כוחות של יחידת אתגר לביתם של החשודים בני המשפחה בחברון ואל בתיהם של המעורבים הנוספים במזרח ירושלים, בוצעו חיפושים והמעורבים העיקריים נעצרו ועוכבו לחקירה.

היום בצהרים מובאים החשודים להארכת מעצרם בבית משפט שלום ראשל"צ.