אחיזת עיניים. נתניהו
אחיזת עיניים. נתניהופלאש 90

נשיא המדינה, שמעון פרס, הטיל הערב (מוצאי שבת) את מלאכת הרכבת הממשלה החדשה על בנימין נתניהו.

לנתניהו עומדים 28 ימים כדי להרכיב ממשלה. הוא יכול לבקש מפרס ארכה של שבועיים נוספים אם יצטרך.

פרס אמר הערב "חוק יסוד הממשלה מסמיך אותי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחת או אחד מחברי הכנסת, תוך שבעה ימים מיום היוודע התוצאות הרשמיות. המדינה זקוקה לממשלה חדשה בהקדם האפשרי. ועל כן, מיד לאחר קבלת התוצאות, החלתי בסבב התייעצויות עם נציגי הרשימות שנבחרו לכנסת ה-19, כמצוות החוק", אמר פרס.

מדינת ישראל זקוקה ליציבות מדינית וכלכלית על מנת שתהיה לה היכולת לקבל ההכרעות הדרושות בנושאים הרציניים העומדים על סדר יומנו. אתגרים אלה מרובים, כבדים ודחופים. והעם מצפה שבמהרה תקום ממשלה ראויה שתוכל להפשיל את שרווליה ולעשות מלאכתה נאמנה

"השיחות עם נציגי הרשימות התנהלו בשקיפות מלאה, ובצורה עניינית ומכובדת. אני מודה לכל נציגי הרשימות שהשמיעו עצתם בבהירות ובאחריות. נציגי 82 חברי הכנסת ה- 19 המליצו בפני להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת בנימין נתניהו, ראש הממשלה המכהן.  שקלתי את הדברים והחלטתי להטיל על בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, לאחר שקיבלתי את הסכמתו. כדרוש בחוק".

פרס הוסיף "נציגי הרשימות השונות העלו בפני נושאים חשובים וביקשו שיילקחו בחשבון בתהליך הרכבת הממשלה. ביניהם; הגרעון בתקציב, הצדק החברתי, המלחמה באפליה, השוויון בנטל, הגיוס לצה"ל, חידוש המו"מ המדיני כדי להשיג שלום ודרכי ההתמודדות עם האיומים הקיימים על ישראל.נושאים אלה אעביר לתשומת ליבו של המועמד להרכבת הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו. אני מקווה כי המלאכה תושלם במהרה.

מדינת ישראל זקוקה ליציבות מדינית וכלכלית על מנת שתהיה לה היכולת לקבל ההכרעות הדרושות בנושאים הרציניים העומדים על סדר יומנו. אתגרים אלה מרובים, כבדים ודחופים. והעם מצפה שבמהרה תקום ממשלה ראויה שתוכל להפשיל את שרווליה ולעשות מלאכתה נאמנה.

מתוקף סמכותי לפי חוק יסוד הממשלה אני מתכבד להטיל את הרכבת הממשלה, על חבר הכנסת בנימין נתניהו אני עושה זאת במלוא הכבוד. אני מאחל לך הצלחה רבה במילוי משימה נכבדה זו".

ראש הממשלה נתניהו אמר בנאומו כי המשימה העיקרית היא לעצור את הנשק הגרעיני איראני. הוא אמר כי יפעל לפתרון סוגיית השיוון בנטל, "שהינו קורע את העם ומוביל למלחמת אחים". נתניהו קרא לכל המפלגות בכנסת להצטרף לקואליציה, "עלינו להיות מאוחדים", אמר.

"זוהי זכות גדולה ואחריות גדולה", אמר נתניהו. לדבריו, "בארבע השנים האחרונות צלחנו משבר כלכלי עולמי וטלטלה אזורית חסרת תקדים כי הקמנו ממשלה מהיציבות בממשלות ישראל, אבל המשברים הביטחוניים והכלליים סביבנו לא חלפו ואף התעצמו, ומציבים בפנינו אתגרים שלא ידענו כמותם במשך שנים רבות".

בתוך כך, כבר מחר יחל בכפר המכביה ברמת גן צוות המשא ומתן של הליכוד במגעים הקואליציונים להרכבת הממשלה. לפי ההערכות, המפלגה הראשונה שאיתה ייפגשו נציגי התנועה תהיה יש עתיד, ואחריה יוועדו עם אנשי הבית היהודי וקדימה.

סדר הפגישות יתקיים לפי גודל המפלגה.