יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: פלאש 90

חבר הכנסת יאיר לפיד, יו"ר 'יש עתיד' יצר קשר טלפוני עם חבר הכנסת אחמד טיבי, יו"ר סיעת רע"ם תע"ל והביע חרטה על התבטאותו בה הגדיר את הח"כים הערבים כ"הזועבי'ז".

כזכור, לפיד שלף את הביטוי במענה לעיתונאים ששאלו אותו אם יהיה נכון לגבש גוש חוסם נתניהו בשמאל. לפיד אמר אז שהוא אינו רואה את עצמו חובר ל'זועבי'ז' בגוש חוסם נגד ראש הממשלה. הביטוי זכה לביקורת חריפה בתקשורת והיו שראו בו גזעני.

הערב (רביעי) סיפר חבר הכנסת טיבי בראיון לעיתונאית גאולה אבן בתכניתה 'המוסף' בערוץ הראשון של הטלוויזיה כי לפיד התקשר אליו אחר הצהרים ובשיחה זו הביע הסתייגות מהביטוי. טיבי אמר שהסתייגות זו מקובלת בעיניו.

על דבר השיחה עם לפיד סיפר טיבי במענה לשאלתה של גאולה אבן אודות האפשרות שיצטרכו הוא וחבריו במפלגות הערביות לתמוך במעמדו של לפיד כיו"ר האופוזיציה. טיבי השיב בחיוך שהמתיחות בינו לבין לפיד התפוגגה לאחר השיחה עם לפיד.

עוד הוסיף טיבי וסיפר כי במהלך השיחה אמר לו לפיד כי בימים אלה הוא לומד על מצוקותיהם של בני המגזר הערבי, ולשם לימוד זה הוא מבקש את עזרתם של הח"כים הערבים. טיבי מצידו הביע הערכה לדברים ונראה כי יאות לסייע ללפיד בהיכרותו זו.