הציונות הדתית - לא פשרה אלא אידיאל

הנהלת מרכז ישיבות בני עקיבא הגיעה היום (חמישי) למועצה המקומית בית אל שבבנימין וביקרה בלשכתו של ראש המועצה, משה רוזנבוים ובשני מוסדות הרשת - ישיבת 'מטה בנימין' ואולפנית 'תאיר'.

במהלך האירוח בלשכתו של ראש המועצה, אמר הרב חיים דרוקמן כי בית אל "מקשר אותנו עם כל העבר שלנו וזה ודאי מבטיח את כל העתיד".

"דבר נפלא לראות את כל המוסדות שהוקמו כאן במשך השנים", אמר הרב דרוקמן, "זה שייך לתקומה המחודשת של הבניין הגשמי והרוחני גם יחד, זה עניינינו ובזה אנחנו עוסקים ובע"ה אנחנו מקווים להתקדם בזה ולסייע לה' בתהליך הגדול של גאולת ישראל שבעיצומו אנחנו נמצאים".

בביקורו באולפנית תאיר אמר הרב דרוקמן, "אנחנו מתרגשים להיפגש עם הבת הצעירה שלנו. כל אולפנא זו בת ויש לכן אחיות ללמוד מהן וללמד אותן".

בהתייחסו למערכת החינוך של הציונות הדתית אמר ראש מרכז ישיבות בני עקיבא כי מדובר "בתנועה אדירה ששינתה את המציאות בעם ישראל ובמדינת ישראל. אנחנו זוכים לבנים ובנות המהווים מופת באישיותם, במוסריותם, ביראת השמים שלהם ובמידותיהם".

עוד הוסיף ראש ישיבת אור עציון, "אנחנו מאמינים שהדרך שלנו היא הנכונה - הדרך של היהדות השלימה של עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל כמקשה אחת. זו לא דרך של פשרה אלא האידיאל האמיתי".

מנכ"ל מרכז ישיבות בני עקיבא, אלחנן גלט, הביע את התרגשותו מהביקור באולפנית, "אני מרגיש התרגשות גדולה להגיע לבית אל ואני מצדיע להתרחשויות שמתחילות כמו בבית אל - מתחת לפני הקרקע. זו עשייה של ראשוניות וחלוציות".

צילום: טובה מאיר