פעילות מסיונרית. ארכיון
פעילות מסיונרית. ארכיוןצילום: יד לאחים

בעקבות החלטת בג"ץ בשבוע החולף לחייב את גלי צה"ל לשדר פרסומת של יד לאחים, אומר הרב שמואל ליפשיץ, חבר הנהלת הארגון, כי הקמפיין החדש יתפרסם בתוך מספר ימים.

"אנחנו מרוצים מאוד מההחלטה של הבג"ץ, השופטים אישרו את הנוסח המוסכם שישרת גם אותנו", סיפר הרב ליפשיץ בראיון לערוץ 7.

לדבריו, גלי צה"ל לא רצו לשדר פרסומת עם קונוטציה יהודית, "הפרסומת שהם פסלו לנו לפני שנתיים, פנתה לבני הנוער שיתרחקו מאותם מיסיונרים שעוטפים את עצמם בטליתות ומציגים את  עצמם כיהודים דתיים. הנוסח אז היה, "נשמה אל תיתן שיעבדו על הנשמה שלך".

גלי צה"ל לא אהבו את הנוסח ופסלו את זה. הנשיא גרוניס אישר נוסח מרוכך יותר שאוסר לשדל אנשים להמיר את דתם תמורת מתן הטבה".

הרב ליפשיץ טען כי החוק היום בנוגע למיסיונרים הוא עם המון חורים, כלשונו, "החוק אומר שרק פעילות מיסיונרית שמבטיחה הטבה של כסף אסורה, אבל לכאורה אם סתם מנסים להמיר את דתך זה מותר. כיום מסתובבים מאות מיסיונרים שמשדלים בני נוער להמיר את דתם, הם מבטיחים להם יהדות וגם מופעי מוסיקה בחינם, זה פשוט לפתות אותם".

הוא מקווה שהנוסחה המרוככת של התשדיר שישודר בגלי צה"ל תסייע לבני הנוער שלא ליפול ברשת המסוכנת של כת היהודים המשיחיים.

"השופט גרוניס אישר את הנוסח הבא 'אם ניסו להשפיע עליך לשנות את דעתך תוך מתן הטבות, זו עברה פלילית לפרטים פנה ליד לאחים'. כבר עמדנו בקשר עם גלי צה"ל והפרסומת תהיה משודרת בימים הקרובים. אנחנו מקווים שבני הנוער יזהרו מאותם מיסיונרים שמסתובבים בכל הארץ כולל באתרי הבילוי, יש להם צוותי שכנוע והם סיימו רק לאחרונה הקמת מרכז מיסיון גדול בצומת כנות", סיפר הרב ליפשיץ.